"Οταν ο λαός βρίσκεται μπροστά στον κίνδυνο της τυραννίας διαλέγει ή τις αλυσίδες ή τα όπλα"

"Οταν ο λαός βρίσκεται μπροστά στον κίνδυνο της τυραννίας διαλέγει ή τις αλυσίδες ή τα όπλα"

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα, 18 Οκτωβρίου 2010

Τα λαικά δικαστήρια

Η δράση των λαικών δικαστηρίων κατά το διάστημα ανάμεσα στην απελευθέρωση και τα δεκεμβριανά ήταν μικρή. Το ΕΑΜ και μαζί του ο λαός επιθυμόυσαν να φέρουν σε απολογία μπροστά στον λαό τους δήμιους και τους βασανιστές του της γερμανικής κατοχής όμως η μοίρα αυτών των ανθρώπων είχε προδιαγραφεί διαφορετικά απο τους Άγγλους και τους ντόπιους λακέδες τους. Η χωροφυλακή που στην διάρκεια της κατοχής ήταν όργανο καταπίεσης στα χέρια των Γερμανών ελευθέρωσε και όπλισε τους δολοφόνους του λαού για να τους στρέψει εναντίον του για μιά ακόμα φορά. Τα όπλα τους τώρα ήταν αγγλικά... Στο διάστημα των δεκεμβριανών τα λαικά δικαστήρια συνέλαβαν όπου, μπόρεσαν και δίκασαν αρκετούς απο τους συνεργάτες των Γερμανών, μετά απο καταγγελίες πολιτών που τους εντόπισαν. Ο λαός γεμάτος δίκαιο μίσος για αυτά τα κατακάθια δεν δίσταζε να επικοινωνεί με το ΕΑΜ και να τους ξεσκεπάζει.

Η δράση των λαικών δικαστηρίων όπως λέει και το όνομά τους ήταν η διεξαγωγή δικών ανοιχτών στον κόσμο με κατηγορητήριο απο τον ίδιο τον λαό μέσω εκλεγμένων αντιπροσώπων του στην λεγόμενη εθνοφυλακή της κάθε περιοχής. Πολλές φορές τα λαικά δικαστήρια γίνονταν σε πλατείες ή ανοιχτούς χώρους για να μπορεί ο κάθε εμδιαφερόμενος να τα παρακολουθεί και να εκφράζει την γνώμη του. Ο κατηγορούμενος είχε δικαίωμα να φέρει μάρτυρες υπεράσπισής του και να υπερασπίζεται τον εαυτό του μόνος του μιλώντας άμεσα και ανοιχτά σε όλους. Η αμεσοδημοκρατική διαδικασία ήταν τέτοια που διασφάλιζε άμεσα το δίκιο και την εφαρμογή της λαικής θέλησης. Σε αυτές τις συνθήκες, θα ήταν λάθος να αρνηθούμε λάθη στην λαική κρίση, όμως ήταν λάθη που οι ιστορικές συνθήκες είναι αναπόφευκτο να έχουν...


Στο διάστημα των μαχών του Δεκέμβρη του 1944 συλλήφθηκαν οι παρακάτω:

  • Ελένη Παπαδάκη: Ηθοποιός και συνεργάτης των Γερμανών. Την κατάγγειλε το ΕΑΜ καλλιτεχνών για στνεργασία με τον κατακτητή. Η ίδια ισχυρίζεται οτι με την στάση της βοηθούσε ηθοποιούς. Συνάδελφοί της ισχυρίζονταν οτι ήταν καταδότρια. Σε αυτή την κατάσταση ίσως η ιστορική πραγματικότητα έχει χαθεί. Αλήθεια πάντως είναι οτι η ίδια δειπνούσε και συναναστρέφονταν πολύ συχνά με ανώτατους Γερμανούς αξιωματικούς της Γκεστάπο. Ακόμα και αυτή η πράξη, εκείνη την εποχή, που η Αθήνα πείναγε και παιδιά πέθαιναν απο τον λιμό, ήταν ικανή για να εξάψει την λαική αγανάκτηση. Η Ελένη Παπαδάκη εκτελέσθηκε σε απόσπασμα, απο λαικό δικαστήριο το 1944 ενταφιάσθηκε με τρόπο σεμνό και ιερέα. Το σώμα της ξέθαψε το μεταδεκεμβριανό κράτος και την ξανακήδεψε δημοσία δαπάνη. Η δεύτερη ταφή της έλαβε αντικομμουνιστικές διαστάσεις και η προπαγάνδα της εποχής οργίασε. Εφημερίδες της εποχής έφθασαν να μιλούν για δολοφονία με τσεκούρι
  • Αργύρης Καπράλος :  Συνεργάτης και μεταφραστής των Γερμανών στην περιοχή Καλλιθέας. Ευθύνεται για την δολοφονία και των βασανισμό πολλών μελών του ΕΑΜ και της ΕΠΟΝ. Αργότερα συλλαμβάνεται αφού έχεί δώσει λίστα ονομάτων σε Άγγλους αξιωματικούς, πάνω του βρίσκεται ταυτότητα της Ιντελιτζενς Σερβις, καταδικάζεται σε θάνατο και εκτελέιται απο απόσπασμα.
  • Ρουμελιώτης Κ.: Μέλος της συμμορίας του Παπαγιώργη, δρούσε στις ανατολικές συνοικίες και βασάνιζε και εκτελούσε αδιακρίτως. Εκτελέσθηκε απο λαικό δικαστήριο.
  •  Σκλήρης Πάρις: Εκτελεστής της ομάδας του Παπάγιώργη. Όταν ο κτηνάνθρωπος Παπαγιώργης εκτελέσθηκε απο την ΟΠΛΑ, το Σεπτέμβρη του 1944, εκείνος κατέβασε δύο πολίτες απο το τραμ και του εκτέλεσε επι τόπου. Εκτελέσθηκε απο λαικό δικαστήριο. 
  •  Σκλήρη Θάλεια: Μητέρα του Πάρη. Συλλαμβάνεται ενώ μεταφέρει λίστες κομμουνιστών σε Άγγλους αξιωματικούς δικάζεται και εκτελείται απο λαικό δικαστήριο.
  • Σγάγια Καίτη: Πόρνη των Γερμανών και χαφιές των SS. Για το όνομά της συλλέγονται κατηγορίες απο όλη την Αθήνα. Η δικογραφία της φθάνει τις 80 σελίδες. Εκτελείται μετά απο δίκη .
  • Γ. Μακροθύμιος: Υποδιοικητής του Β Τμήματος Ασφάλειας. Στο μπλόκο της Καλλιθέας και του Θησείου υποχρέωσε αστυφύλακες να πυροβολήσουν το άμαχο πλήθος. Εκτελείται κάτω απο δημόσια κατακραυγή απο λαικό δικαστήριο. Το  μέρος χρειάσθηκε να μείνει κρυφό αφού πολλοί πολίτες εκδήλωναν την διάθεσή τους να τον λιντσάρουν.
  • Παπά - Χαράλαμπος: Απο τον Νέο Κόσμο. Δρούσε ως ελεύθερος σκοπευτής. Ήταν μέλος της Οργάνωσης Χ και της τοπικής Γκεστάπο. Πιάσθηκε ενώ έριχνε σε πολίτες απο το καμπαναριό της Κοίμησης Θεοτόκου σαν άλλος Άμον Γκεθ. Εκτελείται μετά απο δίκη σε λαικό δικαστήριο.
  • Α. Οικονομόπουλος: Αστυφύλακας απο το Μετς και ελεύθερος σκοπευτής. Κρυμμένος στο σπίτι του δοσίλογου Βασιλείου (Τιμολέοντος 4) , σκότωσε μια νοσοκόμα του ΕΛΑΣ και μια γριά, ενώ τραυμάτισε τους ΕΛΑΣίτες Κοκκινέλη και Ε. Κωνσταντινίδη.

Ανάμεσα σε αυτούς τους εχθρούς του λαού που τα λαικά δικαστήρια καταδίκασαν βρίσκεται και μιά ακόμα μερίδα καταδικασθέντων. Είναι αυτοί που παριστάνοντας ή και προσχωρώντας στις γραμμές του ΕΛΑΣ και του ΕΑΜ, χαφιέδιζαν και εξέθεταν το λαικό κίνημα. Ήταν πράκτορες των Γερμανών και των Άγγλων, βαλτοί απο τις μυστικές τους υπηρεσίες και σε αυτούς οφείλονται οτι αγριώτητες και αίσχη σημειώθηκαν στην Δεκεμβριανή Αντίσταση. Μερικά απο τα καθάρματα αυτά ήταν οι παρκάτω:


  •  Ο πολιτοφύλακας του 10ου Τμήματος Πολιτοφυλακής της Γούβας, Απόλλων Παλιολογόπουλος. Διέπραξε σωρεία λεηλασιών, εκβιασμών και εκτελέσεων. Όταν τον συνέλαβαν βρήκαν πάνω του ταυτότητα της Ιντέλιτζενς Σέρβις. Ομολόγησε όλα του τα εγκλήματα και ζήτησε συγχώρεση. Εκτελέσθηκε δημόσια στις 17 του Δεκέμβρη του 1944 με παρόν όλο το λαό της Γούβας
  • Ζήνωνας Κουλούρης, μέλος της πολιτοφυλακής στην Καλλιθέα, εκτέλεσε χωρίς δίκη "υπόπτους". Εκτελέσθηκε συνοπτικά αφού βρέθηκε πάνω του ταυτότητα της Ιντέλιτζενς Σέρβις.

Από ένα σημείο και μετά ο ΕΛΑΣ στα Δεκεμβριανά το είχε παρει απόφαση κάθε μα κάθε συλληφθέντας για προβοκατόρικη συμπεριφορά λίγο αργότερα θα διαπιστώνονταν οτι ήταν πράκτορας των Άγγλων και θα ομολογούσε....


Κλείνοντας το άρθρο αυτό θα παραθέσουμε μερικές φωτογραφίες που αποδεικνύουν την δράση και την σχέση των καθαρμάτων αυτών, με τον κατακτητή, τόσο τον Γερμανό, όσο και τον Άγγλο...



Καθάρματα της ντόπιας αντίδρασης πλαισιώνουν τον χασάπη Σιμάνα



Καθάρματα της ΕΕΕ (Εθνική Ελληνική Ένωσις) σε πορεία
συναγωνίσθηκαν σε ακρότητες τα γουρούνια των Ράμπεν



Παπαδαριό και χαφιέδες με τους Ναζί


44 σχόλια:

  1. Ρε φιλε τους αλλους δεν τους γνωριζω,αλλα για την Παπαδακη τι αηδιες ειναι αυτα που γραφετε:
    συνεργατης των γερμανων? απο που και ως που? ποιος εκτελεστηκε η κυνηγηθηκε εξαιτιας της Παπαδακη?υπαρχει καποιο ιστορικο στοιχειο και οχι κακοηθειες απ αυτες που κυκλοφορουν.Να σας θυμισω το επιγραμμα που εγραψε ο εαμιτης ποιητης Αγγελος Σικελιανος στην μνημη της και γενικα τον θαυμασμο που της ειχε?Η μηπως οτι ο Ζαχαριαδης αναγγαστηκε να καταδικασει ανοιχτα την δολοφονια της?Αν ηταν δοσιλογη θα κανε κατι τετοιο?
    Το οτι το εαμ καλλιτεχνων την καταγγειλε ειναι προς τιμη τους?ειδικα εφοσον κανενας ηθοποιος δεν το παραδεχτηκε επησιμα,ενω πολυ βασιμα ειχαν κυκλοφορισει φημες για καλλιτεχνικο φθονο.
    Η ιδια πραγματικα βοηθουσε ηθοποιους και οχι μονο σωζοντας τους απο το εκτελεστικο η την φυλακη.Το οτι παιδια πεθαιναν στον δρομο ηταν κατι συνηθες,που κανεις Ελληνας δεν μπορουσε να αποτρεψει,ενω χρησιμοποιουταν απο καποιους για να φανατισει την κοινη γνωμη εναντιων της Παπαδακη.
    Και τελος:η Παπαδάκη εκτελέσθηκε σε απόσπασμα? απο λαικό δικαστήριο? ενταφιάσθηκε με τρόπο σεμνό και ιερέα?τι ειν αυτα που λετε? ποιο αποσπασμα?ποιο λαικο δικαστηριο? ποιον ιερεα?ποιος τροπος σεμνος?Αυτα πουθενα αλλου δεν εχουν γραφτει."Η δεύτερη ταφή της έλαβε αντικομμουνιστικές διαστάσεις και η προπαγάνδα της εποχής οργίασε." Ειναι λογικο να υπαρχει αντικουμμουνιστικη διαθεση μιας και ηταν η ζωντανη αποδειξη της κουμμουνιστικης θυριωδιας.Δεν υπηρχε ομως καμια προπαγανδα,αυτη ειχε γινει πολυ νωριτερα εναντιων της.Μηπως επρεπε να την αφησουν στον προχειρο ταφο της στην ουλεν,οπως και τους αλλους που εκταφιασαν και μηπως ηταν εγγλημα που τις κανανε οι ανθρωποι που την αγαπουσαν μεγαλοπρεπη κηδεια?
    Δειξτε λιγο σεβασμο στην μνημη της υστερα απο τοσα χρονια και μην διαστρεβλωνετε ετσι την αληθεια,ειδικα για ενα εγγκλημα που η ιδια η αριστερα εχει καταδικασει.Αυτο το κειμενο ειναι το ποιο αδιαντροπα ψευδο που χω διαβασει για την μεγαλη ηθοποιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Για την Παπαδάκη έχετε προφανώς διαβάσει το "Η γυναίκα που πέθανε δύο φορές" και δεν έχετε δει το αφιέρωμα της Καθημερινής για την Κατοχή.

    Κομμουνιστική θηριωδία είναι η εκτέλεση προδοτών? Πιστεύετε ότι στην Ουλέν εκτελούσαν οι Κομμουνιστές ή το ΕΑΜ και ο ΕΛΑΣ? Έχουμε χάσει τα αυγά και τα πασχάλια? Τι έιναι μια πόρνη πολυτελείας των Γερμανών αν όχι προδότρια? Τι είναι όταν συντρώς χαβιάρι με τον κατακτητή ενώ "παιδιά και σκυλιά σκοτώνονται για την ίδια λεμονόκουπα". Ο ίδιος ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης δεν έλεγε το "τσεκούρι και φωτιά στους προσκυνημένους"? Ήταν κι αυτός κομμουνιστοσυμμορίτης ή η Παπαδάκη δεν εμπίπτει στην κατηγορία μαζί με τη Κάλλας των προσκυνημένων?

    Όταν ο λαός παλεύει για την Ελευθερία του τα στρατόπεδα είναι δύο: Των ελευθέρων και των προσκυνημένων. Τα άλλα όλα είναι τρίχες. Μήπως ξέρετε τις πολιτικές πεποιθήσεις του Σικελιανού? Μήπως θέλετε να ψάξετε την πορεία του Μέσα στον Εμφύλιο? Στο κάτω κάτω τι παέι να πει ο Σικελιανός είπε το τάδε ή το δέινα? Ο Λαός τότε τι έλεγε ???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Λοιπόν πρώτα απ όλα δεν έχω διαβάσει το "Η γυναίκα που πέθανε δύο φορές",αν και πρέπει να το κάνω κάποια στιγμή.Έχω διαβάσει την βιογραφία του Μαρσάν για την Παπαδάκη και διάφορα άλλα.Από όσα ξέρω λοιπόν δεν έχω δει πουθενά κάποιο σοβαρό στοιχείο που να δείχνει ότι η Παπαδάκη ήταν η πόρνη πολυτελείας των Γερμανών ή ότι έτρωγε χαβιάρι και άλλα τέτοια.Αλλά σαν απολίτευτο άτομο που ήταν,σύμφωνα με μαρτυρίες και λόγο ιδιοσυγκρασίας ήταν αδύνατο να πάρει μέρος στην εθνική αντίσταση και άλλα τέτοια.Μπορείς να αμφισβητήσεις ότι έσωσε κόσμο από εκτελέσεις,σίγουρα όχι.Θα μου πεις αυτοί που έσωσε την διαγράψαν από το ΣΕΗ.Ε λοιπόν μήπως έχουμε πρόβλημα σαν λαός?σαν ανθρώπινη φύση?δίνουμε σημασία στο πως και όχι στο αποτέλεσμα?Επίσης η Καλουτά,ο μεγάλος Χριστόφορος Νέζερ,ο Δενδραμής και άλλοι που κυνηγήθηκαν από αριστερούς,ήταν δωσίλογοι?αλλιώς λάθος άτομα θαυμάζω.Η Έλσα Βεργή που διαγράφτηκε και αυτή ήταν δωσίλογη αλλα μετά έκανε καριέρα? Και για να κλείσω με αυτό που είπα πριν: τι σχέση έχουν όλα αυτά που γράφει πάνω με την εκτέλεση-δολοφονία της Παπαδάκη? το εκτελεστικό,ο ιερέας.Ας δικαζόταν,αυτή άλλωστε για αυτό δεν κρύφτηκε,να ξεκαθάριζε αν ήταν δωσίλογη και όχι να την σκοτώναν βιαστκά χωρίς δίκη με σκοπό να κάνουν πλιάτσικο στα δώρα που της έκανε ο Ράλλης.Αλήθεια για θυμησέ μου οι πλιατσικολόγοι την βρήκαν την πλατινένια ζώνη που έψαχναν?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εάν επιχειρέις να φωτίσεις τα γεγονότα των εκτελέσεων και την Παπαδάκη καλά θα κάνεις να μην διαβάζεις μονόπλευρα. Μια βιογραφία δεν είναι όλη η αλήθεια. Μπορέις να βρεις για το ίδιο πρόσωπο χιλιάδες αντιφατικές μαρτυρίες.

    Για το εάν ή όχι η Παπαδάκη είχε σχέσεις με τους Γερμανούς μπορείς να το δεις σε φωτογραφίες της και στα προγράμματα της Εποχής. Εάν λοιπόν ξαναλέω κανεις εξετάσει τα γεγονότα της εποχής διαβλέπει δύο ανθρώπους που αγωνίζονταν, ανθρώπους που συνεργάζονταν και ανθρώπους που υπέφεραν σιωπηλά. Η Παπαδάκη βρίσκεται στην δεύτερη κατηγορία γιατί και η τέχνη είναι όπως και να το κάνουμε πολιτική πράξη.

    Εάν έσωσε και ποιους η Παπαδάκη δεν το γνωρίζω όπως ούτε και εσείς. Το ερώτημα παραμένει μπορείς χωρις να ζήσεις τα γεγονότα μιας εποχής να πεις εάν ή όχι θα ένιωθες το ίδιο για κάποια που δειπνούσε σε σαλόνια με τον κατακτητή ενώ παιδιά πεθαίναν στους δρόμους? Παρεπιπτόντως ο θάνατος της Παπαδάκη μόνο με την έκθεση Σιτρίν πήρε δημοσιότητα.

    Δεν ξέρω εάν η Παπαδάκη άξιζε να εκτελεστεί. Παρεπιπτόντως επουδενί δεν έγινε χρήση τσεκουριού, αυτά είναι μπούρδες. Δεν ξέρω γιατί δεν έζησα αυτή την εποχή και δεν βίωσα την αγανάκτηση του λαού της. Όμως ξέρω ότι εάν σήμερα σιχαίνομαι να βλέπω την Τρέμη να αγιοποιεί το επί τρία χρόνια πετσοκομμα της ζωής μου, ίσως μπορώ να καταλάβω την οργή για την Παπαδάκη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Παρεπιπτόντως δεν απάντησες:

    Το "τσεκούρι και φωτιά" του Κολοκοτρώνη ισχύει ή όχι?

    Με άλλα λόγια οι φιλογερμανοί της Κατοχής οφείλουν να εισπράξουν την οργή του λαού ή όχι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κοίτα να δεις περισσότερο από μένα εσύ τα βλέπεις μονόπλευρα και δείχνεις οργή για ένα άτομο που στιγματίστηκε κυρίως με την δολοφονία της,γιατί όπως έχουν πει έμεινε μια καρικατούρα του Δεκέμβρη.

    Όσο και να εξετάσω τα γεγονότα βλέπω πως η Παπαδάκη υπέφερε σιωπηλά.Είδαμε όμως και στην συνέλευση για την διαγραφή των "προδοτών ηθοποιών"
    πόσο καλό έκανε η πολιτική πράξη στην τέχνη.

    Από αυτούς που έσωσε ήταν:
    ο ηθοποιός Γιώργος Γλυνός,ο ηθοποιός Γιάννης Βεάκης γιός του Αιμίλιου.Τότε μάλιστα ο Αιμίλιος υποσχέθηκε στην Παπαδάκη "αιώνια ευγνωμοσύνη".Ο Ελευθερουδάκης γιος του ιδιοκτήτη του βιβλιοπωλείου, ο γιατρός Γιώργος Μουστρούφας,ο ηθοποιός Φρίξος Θεοφανίδης και φυσικά και άλλοι.Άρα κάτι γνωρίζω πάνω σε αυτό.

    Λες παρακάτω: "Το ερώτημα παραμένει μπορείς χωρις να ζήσεις τα γεγονότα μιας εποχής να πεις εάν ή όχι θα ένιωθες το ίδιο για κάποια που δειπνούσε σε σαλόνια με τον κατακτητή ενώ παιδιά πεθαίναν στους δρόμους?"Το ίδιο ισχύει και για σένα αφού λες πως δεν τα έζησες.Τουλάχιστον προσπαθώ να μαθαίνω από τα λάθη του παρελθόντος και όπως είπα και αλλού το λάθος μας είναι ότι κοιτάζουμε την επιφάνεια και όχι το βάθος.

    Ο θάνατος της Παπαδάκη ήταν λογικότατο να πάρει δημοσιότητα όχι μόνο από την έκθεση Σιτρίν,καθώς ήταν μαζί με την Κοτοπούλη τότε η μεγαλύτερη ηθοποιός.(η Κυβέλη είχε αποσυρθεί και η Παξινού ήταν εκτός Ελλάδας).

    Λες ακόμη πως δεν ξέρεις αν άξιζε να εκτελεστεί,(εγώ πάντως μόνο σαν δολοφονία μπορώ να το δω)παραπάνω όμως λιγάκι διαφορετικά τα λες.

    Η σύγκρισή Παπαδάκη-Τρέμη είναι λίγο άκυρη πιστεύω.Επίσης ποιός λαός,που αναφέρεις συνέχεια,ήταν εξοργισμένος με την Παπαδάκη?Δεν ξέρω κάτι τέτοιο και σε παρακάλω να με διαφωτίσεις πάνω σε αυτό.Εγώ ξέρω τον λαό που την αποθέωνε σε κάθε εμφάνισή της,με αποκορύφωμα το "κύκνειον άσμα της" την Εκάβη και τον λαό που παραβρέθηκε στην κηδεία της.Εκτός αν ήταν αντικουμμουνιστικά προβοκάτσια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Και για να σου απαντήσω και στο άλλο για το "τσεκούρι και φωτιά",πρέπει να ξέρεις ποιός ήταν ο κωλοκοτρώνης.Γιατί εκτός από τον μεγάλο ήρωα της επανάστασης υπάρχουν και άλλες πτυχές στον χαρακτήρα του.Μη ξεχνάς επίσης πως και αυτός βρέθηκε στο επίκεντρο ενός εμφύλιου αλληλοσπαραγμού και έχασε μάλιστα τον γιό του Πάνο.Επίσης μετά την απελευθέρωση κατηγορήθηκε για προδοσία, με αστείες κατηγορίες και καταδικάστηκε σε θάνατο από υποταγμένους.Τουλάχιστον στην δίκη του βρέθηκαν δύο ανυπότακτοι δικαστές ο Πολυζωίδης και ο Τερτσέτης και σώθηκε.
    Γενικώς συμφωνώ εν μέρει στο "τσεκούρι και φωτιά".Μπορείς όμως να σκεφτείς μήπως η Παπαδάκη ήταν η ελεύθερη και αυτοί που την καταδίκασαν οι υποταγμένοι?Φυσικά όχι στους Γερανούς.Λίγο μετά την απελευθέρωση υπήρχαν άλλα πράγματα που έπρεπε να καταπολεμηθούν εκτός απ τους δωσίλογους.Και σε αυτό δεν ευθύνεται η δεξιά: είναι λογικό όμως σε περιόδους έντονων πολιτικών παθών,όπως και σήμερα,όπως σε κάθε δικτατορία,σε κάθε κατοχή,σε κάθε εμφύλιο,να ξεπηδούνε αποβράσματα που βρίσκουν την ευκαιρία να επωφεληθούν απο την εκάστοτε ανωμαλία.Στην προκειμένη περίπτωση τα αποβράσματα αυτά εισχώρησαν στον ΕΑΜ που είχε κάποια δύναμη και αυτό δεν το λέω με αντικουμμουνιστική διάθεση. Λέει πιο πάνω: "Ο λαός γεμάτος δίκαιο μίσος για αυτά τα κατακάθια δεν δίσταζε να επικοινωνεί με το ΕΑΜ και να τους ξεσκεπάζει".Για σκέψου πόσοι έβγαζαν τα προσωπικά τους εκεί.Αρκεί να είχες πάρει το οικόπεδο κάποιου,να κλέψεις μια νύφη με καλή προίκα,να ξεπαρθενέψεις την αδερφή κάποιου.Όλα τα πάθη έβρισκαν πάτημα τότε, δεν ήταν όλοι δωσίλογοι όσοι πέρναγαν απο λαικό δικαστήριο.Και δες άλλωστε τι τύχη είχε αυτός που (επίσημα τουλάχιστον)έδωσε την διαταγή για την δολοφονία της Παπαδάκη και τι άτομο ήταν.Αυτό λέει πολλά.
    Και το ξαναλέω το κείμενο για την Παπαδάκη είναι γεμάτο ψεύδη,αντικειμενικά τώρα.Δεν ξέρω αν το έγραψες εσύ ή όχι,πάντως εκτός από την Παπαδάκη προσβάλει και την ίδια της αριστερά και το ΕΑΜ θεάτρου.Δείξε το σε έναν σοβαρό αριστερό, με άποψη πάνω στην υπόθεση.Αν δεν εισπράξεις χλευασμό να μου τρυπήσεις την μύτη. Διάβασέ το επίσης στην τελευταία ίσως εν ζωή εκπρόσωπο του ΕΑΜ θεάτρου, την 95χρονη Ασπασία Παπαθανασίου που πρωτοστάτησε και αυτή στην διαγραφή της Παπαδάκη από το ΣΕΗ. Ποιά θα είναι άραγε η αντίδρασή της μπορείς να φανταστείς?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Α γράψε λάθος για την κατάθεση του συντρόφου Τζογανάκη,η κατάθεση ανήκει στον άλλο "μεγάλο αγωνιστή" Στέφανο Λιόλιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Έχω απαντήσει σε ότι ήθελες ενώ εσύ όχι. Λοιπόν περιμένω απαντήσεις για:

    1)Δήλωση Ζαχαριάδη που καταδίκασε τη δολοφονία Παπαδάκη.

    2)Κατάθεση συντρόφου Λιόλιου που παραδέχεται πως εκτελούσε με τσεκούρι.

    3)Τόπο εκτέλεσης Παπαδάκη,αφού δεν εκτελέστηκε στην ούλεν και στοιχεία για την δίκη της, εφόσον έγινε.

    4)Γνώμη για το εαμ θεάτρου που λες πως την κατάγγειλε.Πιστεύεις πως οι ηθοποιοί του εαμ,οι περισσότεροι τουλάχιστον,ήθελαν την δολοφονία της?

    5)Το αφιέρωμα της Καθημερινής για την Κατοχή, που λες, τι αναφέρει για την Παπαδάκη?

    6)Τέλος ακόμα περιμένω να μου διευκρινήσεις,όχι αοριστίες, την οργή του λαού για την Παπαδάκη.

    Τα ερωτήματά μου είναι συγκεκριμένα,περιμένω με ανυπομονησία την γνώμη σου.Αυτά για την ώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. 1) Το εάν ή όχι ο Νίκος Ζαχαριάδης γνώριζε το τι ήταν ή όχι η Παπαδάκη κρίνε το μόνος σου δεδομένου ότι τότε ήταν σε στρατόπεδο συγκέντρωσης.

    2) Το τι κατάθεταν οι διάφοροι αριστεροί-κομμουνιστές στις ανακρίσεις τους είναι σχετικό. Τα βασανιστήρια και οι απειλές ήταν τέτοια που ο Λιόλιος πιθανολογώ ότι θα υπέγραφε και ότι την εντολή της εκτέλεσης έδωσε ο Πάπας. Υπάρχουν χιλιάδες καταθέσεις που υπογράφηκαν με σκοπιμότητα το να μην εκτελεστεί ο υπόδικος και ακόμα περισσότερες που πάρθηκαν κάτω από σκιώδεις συνθήκες. Η πρακτική αυτή συνεχίζεται μέχρι και σήμερα και μην μου πεις ότι δεν το ξέρεις

    3) Ποτέ δεν είπα ότι η Παπαδάκη δεν εκτελέστηκε στην Ούλεν. Πρακτικά δικών δεν φαντάζομαι να υπάρχουν παρά σε ελάχιστες περιπτώσεις και αυτό γιατί με τον Εμφύλιο χιλιάδες έγγραφα και φωτογραφίες καταστράφηκαν. Η έυρεση ενός και μόνο τέτοιου εγγράφου σε καταδίκαζε σε θάνατο εκείνη την εποχή

    4) Δεν γνωρίζω τι ήθελαν και τι όχι οι ηθοποιοί του ΕΑΜ. Αυτό που είπα αλλά δεν διάβασες είναι ότι οι εποχές αυτές αιτιολογούν τέτοια μέτρα. Σε όλη την Ευρώπη έγιναν παρόμοιες εκτελέσεις απλά επειδή ας πούμε στη Γαλλία τις διενέργησε το μετέπειτα αστικοδημοκρατικό καθεστώς δεν τέθηκε ποτέ ζήτημα νομιμότητας. Ο σύγχρονος αντικομμουνισμός θέτει τέτοια ερωτήματα και μάλιστα αν το ψάξεις θα δεις οτι τα θέτει και πολύ επιλεκτικά...

    5) Το εν λόγω αφιέρωμα μαζί με την Κάλλας την αναφέρει ως ανφιλεγόμενη προσωπικότητα της Κατοχής, παραθέτει φωτογραφίες σε γερμανικές εκδηλώσεις κτλ.

    6) ΟΡΓΗ ΛΑΟΥ = ΕΓΩ ΠΕΘΑΙΝΩ ΚΙ ΕΣΥ ΤΡΩΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΧΘΡΟ (όσο πιο λιανά μπορώ να το κάνω)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τελικά τον σύντροφο Λιόλιο τον "κρέμασε" ο αναρμόδιος ηγέτης Ζαχαριάδης?

      Διαγραφή
  11. 1) Ώστε ο Ζαχαριάδης ήταν αναρμόδιος να κρίνει αν η δολοφονία ήταν λάθος ή όχι, λόγω της απουσίας του απ την Ελλάδα τότε. Ο μεγάλος αυτός ηγέτης της αριστεράς, όπως τον έχεις αποκαλέσει, έκανε μια τέτοια δήλωση χωρίς να γνωρίζει. Δεν μίλησε για το τι ήταν η Παπαδάκη αλλά για το έγκλημα. Τόσο αναρμόδιος ήταν, για να χει εικόνα? Και ας πούμε πως δεν ήταν σε θέση να γνωρίζει λόγω της απουσίας του, ο Κωτσάκης, ο Ζαμάνος, ο Ανδρικίδης και τόσα άλλα στελέχη της αριστεράς, που ήταν Ελλάδα τότε και χαρακτήρισαν τα έγκλημα αυτό λάθος, ήταν και αυτοί αναρμόδιοι να κρίνουν? Παρεμπιπτόντως κάτι για την ανάμιξη της ιντέλιτζενς σέρβις στην υπόθεση, που εκφράζει όλα αυτά τα χρόνια τα χρόνια η ηγεσία της αριστεράς, δεν έχεις ακούσει τίποτα?

    2) Τα βασανιστήρια και οι απειλές ισχύουν μόνο στην περίπτωση που ανακρίνονταν κομμουνιστές? Αυτοί δηλαδή ξέρεις πως ανακρίνανε κατά τα Δεκεμβριανά? Ο υπόδικος σε αυτή την περίπτωση εκτελέστηκε, η τακτική αυτή σε πολλές περιπτώσεις συνεχίζετε εώς και σήμερα, όχι όμως μόνο απ την κακιά δεξιά.

    3) Παραπάνω ωρύεσαι λέγοντας μου: "Πιστεύετε ότι στην Ουλέν εκτελούσαν οι Κομμουνιστές ή το ΕΑΜ και ο ΕΛΑΣ? Έχουμε χάσει τα αυγά και τα πασχάλια?" Και τώρα δέχεσαι πως η Παπαδάκη εκτελέστηκε στην ουλεν. Λοιπόν περιμένω: τόπο εκτέλεσης της Παπαδάκη, τρόπο εκτέλεσης(αφού δεν έγινε με τσεκούρι),ώρα εκτέλεσης και πρακτικά της δίκης της ή άλλης δίκης που έλαβε χώρα στα δεκεμβριανά. Τα καταστράφηκαν και τέτοια είναι δικαιολογίες, αν υπήρχαν έστω και ένα θα χε σωθεί.

    4) Οι τοποθετήσεις σου ήταν συγκεκριμένες για να λες ‘δεν γνωρίζω τι ήθελαν οι ηθοποιοί του εαμ’. Λοιπόν πες μου ονόματα ηθοποιών που την κατέδωσαν στην οπλα, αλλιώς το σημείο σου αυτό ακυρώνεται αυτομάτως. Οι εποχές αυτές μέσα στα πάθη και τα μίση αιτιολογούν εν μέρει τέτοια μέτρα, δεν μπορούμε όμως εβδομήντα χρόνια μετά να τα δικαιολογούμε, ειδικά από ανθρώπους του πνεύματος όπως ο Βεάκης που το ξαναλέω, αποδείχτηκαν ανθρωπάκια με όλη την σημασία της λέξης. Ο όρος ‘σύγχρονος αντικομουνισμός’ που λες, εκφράζει μια εκκεντρικότητα πιστεύω.

    5) Ο Κολοκοτρώνης είναι αμφιλεγόμενη προσωπικότητα? Επίσης, για μένα που διάβασα την βιογραφία του Μαρσάν μου είχες πει πως μια βιογραφία δεν είναι όλη η αλήθεια. Εσύ τι άλλο έχεις διαβάσει για την Παπαδάκη, εκτός από αυτό το αφιέρωμα, για να φτάσεις στην αλήθεια?

    6) Εκφράζεις για άλλη μια φορά τη προσωπική σου οργή, μιλώντας αόριστα. Κάποιοι που χαν οργή με την Παπαδάκη ήταν ορισμένοι συνάδερφοί της (επιφανή πρόσωπα). Από κει και πέρα μπορώ να σου πω δεκάδες επιφανή πρόσωπα που την θαύμαζαν και την εκτιμούσαν. Σε αοριστίες, ο κόσμος που πήγε στην κηδεία της και αυτός που την αποθέωνε σε κάθε της θεατρική εμφάνιση και επί κατοχής τι ήταν πράκτορες? Τέλος που το ξέρεις πως η Παπαδάκη και η οικογένειά της, επί κατοχής δεν πέρασαν στερήσεις?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μια ερώτηση για την Παπαδάκη: λες παραπάνω: "Η δεύτερη ταφή της έλαβε αντικομμουνιστικές διαστάσεις και η προπαγάνδα της εποχής οργίασε." Έχω δει φωτογραφίες από την "δεύτερη ταφή της", όπου διακρίνονται ανάμεσα στους άλλους ο Χορν, ο Λογοθετίδης, η Καλουτά, η Κοτοπούλη και πίσω ένα τεράστιο πλήθος κόσμου. Τόσος κόσμος έκανε προπαγάνδα εναντίων του κομουνισμού?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. H προβολή από τα μέσα της εποχής εννοούμε και όχι από τους παρευρισκόμενους, νομίζω γενικά είναι πεντακάθαρο το τι επιχειρούμε να πούμε για την παπαδάκη, και τέλος πάντων δεν είναι και τόσο δυσνόητο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ναι όντως είναι ξεκάθαρο το τι επιχειρείτε να πείτε για κριτικούς του θεάτρου και γενικώς ανθρώπους της τέχνης, όπως τον Άλκη Θρύλο, τον Παύλο Παλαιολόγο και τον Αχιλλέα Μαμάκη. Δεν τους πείραξε ο χαμός της, προπαγάνδα ήθελαν να κάνουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Mαλιστα, αφου έτσι καταλαβατε μπραβο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Το να γίνετε προπαγάνδα σε ένα έγκλημα με πολιτικό υπόβαθρο, από την αντίπαλη παράταξη, είναι απολύτως λογικό. Αυτοί που ανέφερα παραπάνω είχαν γράψει την εποχή εκείνη για την δολοφονία της, είναι γνωστό. Αν εσύ γνωρίζεις άλλα άγνωστα σε μένα πράγματα πάω πάσο, αν και το θεωρώ δύσκολο. Εδώ δεν γνώριζες πασίγνωστα πράγματα, όπως ότι η Παπαδάκη έσωζε Έλληνες απ τους κατακτητές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Τελικά ποιοί ηθοποιοί την κατέδωσαν?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έλαβα απάντηση αλλά δεν πειράζει, στοιχεία για την πρώτη ταφή (που δείχνεις να γνωρίζεις καλά), τόπος ταφής? όνομα ιερέα? παρευρισκόμενοι? Φαντάζομαι η οικογένειά της, οι φίλοι της, οι συνάδελφοί της θα γνώριζαν που ήταν θαμμένη, πριν την "ξεθάψει" το "μεταδεκεμβριανό κράτος", έτσι?

      Διαγραφή
  18. Όχι στο spam δεν απαντάμε λόγω αρχής!
    Η Παπαδάκη φίλε ξέρεις πότε πέθανε ? τι γινόταν τότε στην Αθήνα? Φαντάζεσαι ότι καρατάγανε αρχεία ???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η Παπαδάκη δολοφονήθηκε (όχι πέθανε) τα ξημερώματα 21 με 22 Δεκεμβρίου του 1944. Και μέχρι τις 26 Ιανουαρίου που την βρήκαν, παρέμενε αγνοούμενη.
      Ιδού παραθέτω και μία μαρτυρία της ηθοποιού Μαρίας Αλκαίου που μόνο προπαγάνδα δεν είχε σκοπό να κάνει και αντικατορπτίζει την αγωνία που είχε εξαπλωθεί :
      «Θυμάμαι τη μάνα μου (Σαπφώ Αλκαίου μεγάλη ηθοποιός της εποχής), όταν ο Ρίτσος μπήκε στο σπίτι μας. Αντί για καλημέρα του είπε: “Πού είναι η Παπαδάκη; Πού είναι η Παπαδάκη, Ρίτσο;” Κατέβασε το κεφάλι εκείνος. Δεν είχε ιδέα. Δεν ήξερε τίποτα. “Πού είναι η Ελένη; Πού είναι η Ελένη; Πού είναι, Ρίτσο;” Επέμενε η μητέρα μου αντί για καλημέρα. Δεν θα το ξεχάσω ποτέ..».
      Το τι γινόταν τότε στην Αθήνα το ξέρω πολύ καλά, αυτό όμως δεν έχει σχέση με το: "εκτελέσθηκε σε απόσπασμα, απο λαικό δικαστήριο το 1944 ενταφιάσθηκε με τρόπο σεμνό και ιερέα. Το σώμα της ξέθαψε το μεταδεκεμβριανό κράτος και την ξανακήδεψε δημοσία δαπάνη. μπλα μπλα μπλα"

      Διαγραφή
  19. Λοιπόν επειδή με έχουν εκνευρίσει όσα γράφεις για την Παπαδάκη, σε καλώ σε διάλογο με τεκμηριώσεις και στοιχεία και όχι τα κουτσομπολιά της κάθε βρόμας της εποχής εκείνης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Λοιπόν επειδή το θέμα μας έχει κουράσει, η άποψή μας είναι αυτή τελεία και παύλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. ΗΛΈΚΤΡΑ 1939, ΠΕΡΙΟΔΙΑ ΑΓΓΛΙΑ ΚΑΙ ΓΕΡΜΑΝΊΑ ΜΕ ΠΑΞΙΝΟΥ, ΜΕ ΥΠΟΔΟΧΗ ΚΑΙ ΔΕΞΙΩΣΗ ΑΠΟ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΥΣ, ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟΝ ΧΙΤΛΕΡ ,ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ, ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ. Η Παπαδάκη, σύμφωνα με τον βιογράφο της, έβγαινε με έναν νεαρό Γερμανό αξιωματικό που της είχε συστήσει ο Άγγελος Σικελιανός…Όπου εθεάθη να τρώει στου ζοναρς(απο όπου περνούσαν όλοι οι διαννοούμενοι του καλλιτεχνικού και πολιτικού χώρου) παρέα με την Μερκούρη. Οι σχέσεις της, τόσο με τον Ράλλυ όσο και με τον Γερμανό αξιωματικό, ήταν καθαρά προσωπικές.Τις διασυνδέσεις με τον Ραλλυ απο χρονια οικεγενειακό φίλο του πατέρα της, τις χρησιμοποίησε όχι μόνο για να σώσει συναδέλφους εαμιτες και άλλους αλλα και για να ορθοποδίσει στον ανελέητο πόλεμο που της έστηναν Μηνωτής -Παξινού(η καθεδρία των οποίων ετριζε για τα καλά απο την κορυφαία και μοναδική διάδοχο της Κοτοπούλη και της Κυβέλη,Παπαδάκη!! ), Βεάκης και λοιποί εαμίτες καλοθελητές συκοφάντες που την φθονούσαν..παπαδακου,ντιρινταουα,παπαθανασιου,παιζη,σταρενιος,γλυνός! Προκαλούσε και τους έμπαινε στην μύτη γιατι ήταν το μόνο όπλο της απέναντι στο μένος,μίσος,λασπολογία,ανταγωνισμό προς το ανώτερο και αξεπέραστο ταλέντο της και πνεύμα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Λοιπόν τώρα που βλέπω πως επιστέφεται: για πείτε η γνώμη σας είναι αυτή τελεία και παύλα? Επικρίνεται και χειροκρότήται ως σωστές δολοφωνίες αμαχων? Δολοφωνίες που μέχρι και η ιδια η αριστερά αναγκαστηκε να καταδικασει? Και η αποψή σας είναι αυτή τελία και παύλα? Όλλες οι άλλες απόψεις είναι για τα σκουπίδια? Και όσοι τις πρεσβεύουν τι είναι? προδότες? φασίστες? άξιοι θανάτου? Που είναι οι φιλελεύθερες τάσεις που πρεσβεύεται? Οι φιληρηνικές? Πίσω από τις δολοφωνίες αμάχων που επικρήνεται? Ξέρεται κάτι, δεν αξίζει καν να επιστρέψεται, τόσους μήνες στην σιωπή καλά είσασταν, αυτή σας αξιζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Είμαστε υπέρ της απονομής λαικής δικαιοσύνης στους συνεργάτες των Γερμανών. Τα λαικά δικαστήρια της Κατοχής δεν δίκαζαν απόψεις, δικαζαν πράξεις.

    Κι εμείς χαρήκαμε που σας ξαναβρίσκουμε !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλλά και πολύ αντιφατικά γεγονότα αυτά με τα υποτίθεται λαικά δικαστήρια, αφού όλοι οι επιφανείς αριστεροί της εποχής δήλωναν αγανακτισμένοι με αυτές τις πράξεις ενώ εσείς σήμερα είστε φανερά υπέρ. Γιατί αυτή η ενδοκομματικολαική αντίφαση?

      Διαγραφή
  24. Δεν τίθεται θέμα ενδοκομματικής σύγκρουσης, ούτε εκπροσωπούμε κόμματα ως μπλογκ. Στην εποχή εκείνη διάφοροι παράγοντες του ΕΑΜ στο οποίο μετείχαν τουλάχιστον 8-9 κόμματα για λόγους δικών τους συμφερόντων διαχώριζαν τη θέση τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Και φυσικά για τον κατετάν Ορέστη που ήταν ένα και το αυτό με εσένα και δεν το κρύβεις άλλωστε, τι εντολή έδωσε το ΚΚΕ? Αφου λοιπόν όπως λες στο εαμ τότε μετείχαν 8-9 κόμματα, αυτό σημαίνει προφανέστατα πως εσείς του blog δεν είστε ΚΚΕ, ΕΑΜ ναι, όχι ΚΚΕ το αντίθετο μάλιστα. Μισητό το ΚΚΕ για αποφάσεις εκτέλεσης πατριωτών όπως του Ορέστη και μισητός κάθε κομουνιστής που αποκαλεί τον πατριώτη Ορέστη, κατάσκοπο των Βρετανών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Παρακαλώ μην παραληρείτε.

    Είναι δυνατόν να λέτε πως είμαι με το ΕΑΜ και πως μισω το ΚΚΕ. Δείτε τα πράγματα στο φως της εποχής τους. Διαβάστε και το άρθρο για την ΟΠΛΑ δεν είπε κανείς πως όλοι τότε ήταν άγγελοι ή δαίμονες.

    Όσο για το ΕΑΜ ναι σε αυτό μετείχαν το Σοσιαλιστικό Κόμμα Ελλάδας (ΣΚΕ), το Αγροτικό Κόμμα Ελλάδας (ΑΚΕ) και η Ένωση Λαϊκής Δημοκρατίας (ΕΛΔ), η Δημοκρατική Λίγκα και αργότερα και άλλοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο Ορέστης σε ποιό κόμμα άνηκε?

      Διαγραφή
    2. Εγώ λέω για τον πατριώτη εαμιτη δολοφόνο της Παπαδάκη, που τον ξέκανε το ίδιο το εαμ γιατί σκότωσε την Παπαδάκη που οι ίδιοι οι αριστεροί ηθοποιοί (κυρίως αυτοί) Παπαδούκα, Βανδής κτλ ζητούσαν το αίμα της, αλλά όταν την σκότωσε η συμμορία του Ορέστη και ο κόσμος αγανάκτησε πηγαίνοντας σορηδόν στην κηδεία της, τα κλάσαν λίγο οι σύντροφοι και τα φόρτωσαν στον Ορέστη ότι ήταν πράκτορας των Εγγλέζων και πως οι Άγγλοι ζήτησαν να πεθάνει η Παπαδάκη. Για αυτόν τον Ορέστη λέω, τον αποδιοπομπαίο τράγο του κκε και του εαμ.

      Διαγραφή
    3. Μιλάτε για τον Ορέστη Μακρή τον καπετάνιο του ΕΛΑΣ Αθήνας στις Ανατόλικές Συνοικίες, έναν από τους μεγαλύτερους αγωνιστές της πόλης και ουδέποτε αποκυρηγμένος από το ΕΑΜ ή το ΚΚΕ. Διαβάστε το βιβλίο του με τίτλο " Ο ΕΛΑΣ της Αθήνας" ή/και το βιβλίο του Στέφανου Σαράφη με τίτλο "Ο ΕΛΑΣ" ή/και το βιβλίο "Στα άρματα" τόμος 4 και θα δαπιστώσετε από μόνος/νη σας τι ήταν ο Ορέστης Μακρής και σε ποια εκτίμηση των είχαν

      Διαγραφή
    4. Πολλοί εμπλέκονται με το όνομα "Ορέστης", έκανα ένα σύντομο ψάξιμο στο διαδίκτυο και βρήκα τρία διαφορετικά πρόσωπα.
      1. Ο Ορέστης Μακρής (όχι ο ηθοποιός), που έχει γράψει "Ο ΕΛΑΣ της Αθήνας"(1985), ήταν αρχηγός του ΙΙΙ Τάγματος Καισαριανης Ζωγράφου (1944)και πιθανόν είχε την επωνυμία "Καπετάν Γιάννης".
      2. Καπετάν Ορέστης εκαλείτο ο Ανδρέας Μουντρίχας, διοικητής 2ας Μεραρχίας ΕΛΑΣ (1944), που διεγράφη από το ΚΚΕ το 1946.
      3. (Καπετάν) Ορέστης εκαλείτο ο 23χρονος που διέταξε την εκτέλεση της Παπαδάκη στα Διϋλιστήρια της Ούλεν (μετά τα μεσάνυχτα της 21ης/12/1944). Λίγες μέρες αργότερα εκτελέστηκε από τον ΕΛΑΣ, για λόγους (άσχετους με την Παπαδάκη) που επικαλείται ο Μάνος Ελευθερίου στο βιβλίο του. Τυχόν αντίρρηση στους λόγους αυτούς προυποθέτει παραθεση στοιχείων και γνώση του βιβλίου.
      Προφανώς τα δύο πρώτα πρόσωπα έζησαν πολλά χρόνια μετά τον εμφύλιο.

      Διαγραφή
  27. Λοιπόν, την Παπαδάκη ποιός την σκότωσε? Αν δεν γνωρίζεις ούτε αυτό τότε λυπάμε αλλά είσαι παντελώς αναρμόδιος να κρίνεις καταστάσεις και πρόσωπα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Δεν νομίζω ότι οριστήκαμε από κανέναν ως απολύτως αρμόδιοι για την κρίση καταστάσεων. Λέμε την άποψή μας με τη δική μας ιδεολογική ταυτότητα. Εάν έχετε ανάγκη να κρίνει κάποιος τις καταστάσεις για εσάς είναι δικό σας πρόβλημα.

    Η άποψή μας είναι ότι η Παπαδάκη εκτελέστηκε από λαικά δικαστήρια και την ΟΠΛΑ. Καλώς ή κακώς, δίκαια ή άδικα, το περιστατικό εντάσσεται σε μια εποχή και σε ένα επίπεδο κινήματος.

    Όποις αγνωεί το παραπάνω και ψάχνει πρόσωπα αδυνατεί να κρίνει την Ιστορία ως Ιστορία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. http://3.bp.blogspot.com/_EnG4QZCca3Y/S9QCwSlD8nI/AAAAAAAAANM/4vx2TOv7FEY/s1600/%CE%A1%CE%B9%CE%B6%CE%BF%CF%83%CF%80%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B7%CF%82.jpg

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κωδικοποιημένη γλώσσα?

      Διαγραφή
    2. Οχι, κατάλαβα ότι παραπέμπει σε web site (με copy και paste στο χώρο διευθύνσης κάθε browser. Δουλεύει και σήμερα, παραπέμπει στη γνωστή δήλωση Ζαχαριάδη για Κορώνη και Παπαδάκη.

      Διαγραφή
  30. Παρακαλώ σημειώσετε ότι πριν από μια περίπου εβδομάδα (20-3-16) είχα υποβάλει σχόλιο (στο κεφάλαιο λαϊκά δικαστήρια του κόκκινου φάκελου) με γνώμη για εμφύλιο-Παπαδάκη-Μ. Ελευθερίου. Τούτο δεν έχει δημοσιευθεί μέχρι σήμερα. Το παρόν μύνημα δεν είναι για δημοσίευση, απλά για υπενθύμιση σε περίπτωση που το προηγούμενο έχει παραπέσει.
    Με υπόληψη - Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φαίνεται ότι για κάποιο λόγο δεν λάβατε το προηγούμενο σχόλιό μου, ισως από λάθος μου (θυμάμαι αποστολή σε ένα από τα θέματα του κόκκινου φάκελου). Συνοπτικά έλεγα ότι είναι ανάγκη να δούμε το θέμα του εμφυλίου πιό ψύχραιμα, ώστε να εξαχθούν ωφέλιμα συμπεράσματα, ακόμα και αν περιέχουν πίκρα και για τις δύο πλευρές. Από αυτή την σκοπιά το βιβλίο του Μάνου Ελευθερίου για την Ελένη Παπαδάκη κρίνεται χρήσιμο, έστω και αν παρουσιάζεται σαν μυθιστόρημα, έστω και αν μιλάει αινιγματικά.
      Προσθέτω τώρα ότι ο Ελευθερίου σκοπεύει να γράψει και για ένα "λάθος" της άλλης πλευράς, αν κατάλαβα καλά τη συνέντευξή του για την Παπαδάκη.

      Διαγραφή
    2. Konstantinos Απευθύνσε σε ένα φανατισμένο σκουλίκι και επικαλήσε να δείτε το θέμα του εμφυλίου ψυχρεμότερα?

      Διαγραφή
  31. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή