"Οταν ο λαός βρίσκεται μπροστά στον κίνδυνο της τυραννίας διαλέγει ή τις αλυσίδες ή τα όπλα"

"Οταν ο λαός βρίσκεται μπροστά στον κίνδυνο της τυραννίας διαλέγει ή τις αλυσίδες ή τα όπλα"

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2014

Ο Χίτλερ και οι αστοί (μέρος 3ο)


Ford: Αντισημιτισμός, Ναζισμός και κέρδος

Ο Henry Ford υπήρξε γνωστός αντισημίτης. Ως εκ τούτου δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι υπήρξε ο κυριότερος ξένος υποστηρικτής του. Ο Ford το 1938 έλαβε σε μια λαμπρή τελετή τον μεγαλόσταυρο του γερμανικού αετού, το πιο κορυφαίο μετάλλιο που μπορεί να δοθεί σε μη Γερμανό πολίτη. Ο Ford ήταν τότε 75 ετών. Εκτός από τη χρηματική του συνεισφορά στο ταμείο του Χίτλερ, ο Ford κατασκεύαζε για τη ναζιστική Γερμανία τους κινητήρες των τεθωρακισμένων που όπως αναφέρει ο Μπρεχτ, σύντομα βρέθηκαν στα πέρατα της Ευρώπης καλυμμένα με αίμα. Όπως και πολλές άλλες εταιρείες που προαναφέραμε, έτσι και η Ford συνεργάζονταν και με τα δύο μέτωπα. Παράλληλα, η Ford προμήθευε και τον αμερικανικό στρατό με κινητήρες τεθωρακισμένων. Όταν ο πόλεμος των 75 εκατομμυρίων νεκρών τελείωσε η Ford καταμετρούνταν ανάμεσα στους μεγάλους οικονομικούς του νικητές. Αν επιτρέψουμε στα νούμερα να μιλήσουν θα δούμε ότι: το 1/3 των οχημάτων της Βέρμαχτ και του ναζιστικού στρατού φέρει το λογότυπο της Ford και ότι περίπου οι μισοί εργαζόμενοι της Ford στη Γερμανία υπήρξαν κατάδικοι στρατοπέδων συγκέντρωσης. Προσθέτοντας "γεύση" στα παραπάνω, συμπληρώνουμε μονάχα ότι ο Henry Ford από όλους τους αστούς της εποχής του μνημονεύεται στο βιβλίο του Χίτλερ Ο Αγών μου, ως ο πιο γενναίος και τίμιος εκ των δυτικών βιομηχάνων...


H παρασημοφόρηση του Henry Ford από τα ανδρείκελα του Χίτλερ



1941, πικετοφορία σε εργοστάσιο του Ford 


IBM η οργάνωση του θανάτου

Η IBM ιδρύθηκε στην πολιτεία της Νέας Υόρκης το 1888. Έως και το 1941 η αμερικανική πολυεθνική είχε αναλάβει την οργάνωση των 78 ναζιστικών στρατοπέδων εξόντωσης. Όταν μιλάμε για οργάνωση εκ μέρους της IBM, αυτό καλύπτει τα παρακάτω: 
1) Τις προμήθειες καυσίμων των στρατοπέδων,
2) Τον έλεγχο των τραπεζικών λογαριασμών των θυμάτων
3) Το σύστημα καταχώρησης, τμηματοποίησης και εξολόθρευσης
4) Τα δρομολόγια των τρένων που έφερναν τους κρατούμενους, την συχνότητά τους, τον αριθμό ανά βαγόνι κτλ.

Με άλλα λόγια, η IBM τα ανέλαβε όλα. Όλος ο καλογρασωμένος μηχανισμός του ναζιστικού ολέθρου στηρίζονταν από την αμερικανική πολυεθνική.  Η συνεισφορά της πολυεθνικής στο Τρίτο Ράιχ υπήρξε τέτοια που ο πρόεδρός της, T Watson, τιμήθηκε το 1937, με τον μεγαλόσταυρο του αετού, τιμή που απόλαυσε και ο Henry Ford. 

Αν και θα μπορούσαμε να μιλάμε σε σελίδες επί σελίδων για τις σχέσεις της εταιρείας με τους εγκεφάλους του Ολοκαυτώματος, θα επιλέξουμε να αναφερθούμε μονάχα σε αυτό: Όταν το 1939 οι New York Times ανέφεραν σε άρθρο τους ότι τα 3 εκατομμύρια Εβραίοι της Πολωνίας που συγκεντρώθηκαν από τον Γερμανικό στρατό πιθανότατα θα εξοντωθούν, η αντίδραση της IBM ήταν ένα λιτό εσωτερικό σημείωμα που έλεγε ότι λόγω των ανθρώπων αυτών η παραγωγικότητα θα πρέπει να αυξηθεί...

O Χίτλερ και δεξιά του ο ιδρυτής και γενικός διευθυντής της IBM Thomas Watson



ΙΤΤ και Luftwaffe


Η πολυεθνική επιχείρηση ΙΤΤ είναι σήμερα ο μεγαλύτερος κατασκευαστικός όμιλος εταιρειών τηλεπικοινωνιών (στο μεγαλύτερο μέρος δραστηριοτήτων) στον κόσμο. Πρόκειται για δημόσια εταιρία των ΗΠΑ που εδρεύει στη Νέα Υόρκη, με πλήθος θυγατρικών εταιρειών στις οποίες φέρονται να απασχολούνται συνολικά μόνο 40.000 άτομα. Τον Αύγουστο του 1933, ο Αδόλφος Χίτλερ δέχθηκε την πρώτη του επίσκεψη από τον επιχειρηματία Sosthenes Behn ιδρυτή της ΙΤΤ. Ο Βehn συνοδεύονταν από τον Γερμανό ομόλογό του Henry Mann. Ο ιστορικός ερευνητής Antony C. Sutton στο βιβλίο του Wall Street and the Rise of Hitler, αναφέρει ότι στελέχη της ΙΤΤ προσέφεραν υψηλά χρηματικά ποσά στον επικεφαλής των SS Himmler. 

Ακόμα κι αν αυτό δεν είναι ορθό, η ΙΤΤ μέσω του αντιπροσώπου της στη Γερμανία C. Lorenz AG απέκτησε το 25% της γερμανικής Focke-Wulf. Η Focke-Wulf κατασκεύαζε πολεμικά αεροσκάφη για την γερμανική πολεμική αεροπορία Luftwaffe απολαμβάνοντας βέβαια υψηλότατα κέρδη. Το 1960 η ΙΤΤ, μετά από δίκες ετών, κατάφερε να κερδίσει από την αμερικανική αρμοστεία στη Δυτική Γερμανία το ποσό των 27 εκατομμυρίων δολαρίων για τον βομβαρδισμό των εγκαταστάσεών της από τους συμμάχους. 


Focke-Wulf Fw 192. Ένα από τα αεροσκάφη της ΙΤΤ για το Ράιχ



General Motors: Το συμφέρον των ΗΠΑ στο Γ Ράιχ


Δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα, φορτηγά και τεθωρακισμένα της ναζιστικής Γερμανίας φέρουν το κατασκευαστικό λογότυπο του πολυεθνικού γίγαντα της General Motors. "Συμφέρον των ΗΠΑ είναι ότι συμφέρει την General Motors" έλεγε ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Αιζενχάουερ, ενώ το αμερικανικό κράτος αποζημίωσε με 33 εκατομμύρια την επιχείρηση για ζημιές που υπέστησαν τα εργοστάσιά της κατά τον συμμαχικό βομβαρδισμό του 1944-1945. Το 1938, ο Αδόλφος Χίλτερ απένειμε τον μεγαλόσταυρο του γερμανικού αετού και στον James D. Mooney για τις υπηρεσίες του στο Τρίτο Ράιχ. Ποιες ήταν αυτές; Άνθρωποι του Σπέερ θα δηλώσουν μερικά χρόνια μετά "Το Bitzkrieg και γενικότερα η επιθετική ικανότητα των στρατευμάτων μας δεν θα ήταν εφικτή χωρίς την General Motors και τον Sloan. Εκτός των οχημάτων η General Motors κατασκεύασε και πυροκροτητές, νάρκες και πυρομαχικά για τον γερμανικό στρατό.


Το μοντέλο Opel-Blitz της General Motors για τον γερμανικό στρατό



Chase Manhattan Bank

Μια από τις πολλές τράπεζες που χρηματοδότησε το Τρίτο Ράιχ. Αρχικός αντίπαλος των ναζί του Χίτλερ υπήρξε το κομμουνιστικό εργατικό κίνημα, δεν είναι λοιπόν περίεργο το γεγονός ότι οι διεθνείς και ντόπιοι τραπεζίτες έσπευσαν στην βοήθειά του από τα αρχικά στάδια δόμησης του κόμματός του. Η Chase Manhattan Bank, τράπεζα αμερικανικών συμφερόντων, όχι μόνο συνεργάστηκε ανοιχτά με τους ναζί, αλλά πέρασε και σε ένα βήμα μετά: Το 1940 πάγωσε και ρευστοποίησε πάνω από 100 καταθετικούς λογαριασμούς γαλλοεβραίων για λογαριασμό του Τρίτου Ράιχ. Οι σχέσεις των ναζί με την Chase Manhattan υπήρξαν τόσο στενές που ο επικεφαλής της τράπεζας στο Παρίσι Carlos Niedermann δήλωνε το 1940 στον προϊστάμενό του στο Μανχάταν: "Οι σχέσεις με τους αξιωματικούς του Τρίτου Ράιχ είναι εξαιρετικές και απολαμβάνουμε μεγάλη αύξηση των καταθέσεών μας."


Οι σχέσεις του φασισμού σε όλες του τις μορφές με το μεγάλο κεφάλαιο είναι δεδομένες. Ότι σήμερα παρουσιάζεται ως αντιμνημονιακό και φιλολαϊκό από τον νεοναζιστικό χώρο της Χρυσής Αυγής δεν αποτελεί παρά προκάλυμμα για τις βαθιά αντιλαϊκές και αντιδραστικές σχέσεις που οι δύο πόλοι συνάπτουν. Το αυγό του φιδιού είναι γέννημα και θρέμμα του καπιταλισμού και απάντηση σε αυτό μπορεί να είναι μια και μόνο μία: Το οργανωμένο και ταξικά προσδιορισμένο εργατικό συνδικαλιστικό κίνημα. 



9 σχόλια:

  1. πηγές γι αυτές τις αναρτήσεις θα δημοσιευτούν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. θελετε να αφησετε μεηλ να στειλω ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αφήστε εδώ, τα σχολια περνάνε έγκρισης οπότε μόνο εμείς θα το δούμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ας ανοίξουμε τα ματάκια μας λίγο πιο κει..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ευχαριστώ πολύ!Καλή συνέχεια στη σημαντική δουλειά που κάνετε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Edwin Black, IBM and the Holocaust, Dialog Press

    Αρθρογραφία New York Times (1950, P 834, 1939 P 772 )

    Josiah E. Dubois, Jr, Generals in Grey Suits, London: The Bodley Head

    Henry Ford, The International Jew

    Jonathan Leonard, The Tragedy of Henry Ford, New York: G.P. Putnam's Sons, 1932

    Keith Sward, The Legend of Henry Ford

    New York Times, August l, 1938.

    U.S. Army Air Force, Aiming point report No I.E.2, May 29, 19

    U.S. State Department Decimal File, National Archives Microcopy M 336, Roll 80, Document 862.00S/6, "Money sources of Hitler," a report from the U.S. Embassy in Berlin.

    ΑπάντησηΔιαγραφή