"Οταν ο λαός βρίσκεται μπροστά στον κίνδυνο της τυραννίας διαλέγει ή τις αλυσίδες ή τα όπλα"

"Οταν ο λαός βρίσκεται μπροστά στον κίνδυνο της τυραννίας διαλέγει ή τις αλυσίδες ή τα όπλα"

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη, 22 Ιουνίου 2011

H εκκλησία στην Κατοχή

Κατά την διάρκεια της κατοχής η ελληνική ορθόδοξη εκκλησία λειτούργησε και αυτή όπως και οι υπόλοιποι θεσμοί του αστικού ελληνικού κράτους κάτω από την σημαία του κατακτητή. Η γερμανική πολεμική μηχανή γνώριζε πολύ καλά την αναγκαιότητα δημιουργίας μιας δομής από τους πλέον πρόθυμους να συνεργαστούν, έτσι ώστε να διασφαλίσει την δική της κυριαρχία στον χώρο.  Αυτή η τακτική δεν είναι πείραμα που εφαρμόστηκε στην Ελλάδα όπως πολλοί υποστηρίζουν. Παράδειγμα προς μίμηση αποτέλεσαν πολλές χώρες που κατακτήθηκαν από τον Άξονα, όπως η Πολωνία, η Ουγγαρία, η Γαλλία και η Νορβηγία. Άλλωστε είναι  γερμανόφερτος ο όρος Κουίσλινγκς. Που δίδεται σε όλες τις κυβερνήσεις που υπηρέτησαν τον κατακτητή (από τον διορισθέντα νορβηγό πρωθυπουργό Κουίσλινγκ που διορίστηκε πρώτος στην Νορβηγία).

Ας επιστρέψουμε όμως στα της δικής μας ελληνορθόδοξου εκκλησίας.

Η πρεμιέρα του θεάτρου ξεκινά με την άρνηση του αρχιεπισκόπου Χρύσανθου να ορκίσει την κυβέρνηση Τσολάκογλου που διόρισαν οι Γερμανοί. Ο Χρύσανθος για λόγους ευθιξίας παραιτείται, μια πράξη σχετικά γενναία για την εποχή. Οι Γερμανοί γνωρίζουν καλά ότι ένας πυλώνας της ελληνικής αστικής κυριαρχίας είναι φυσικά η εκκλησία. Έτσι ο καθηγητής πανεπιστημίου και υπουργός επί Μεταξά και επί Ράλλη (είδατε τι ωραία τα φέρνει το πλήρωμα του χρόνου) Νικόλαος Λούβαρις, σε έκθεσή του στην γερμανική διοίκηση προτείνει τον Δαμασκηνό για αρχιεπίσκοπο. Οι Γερμανοί τον ορκίζουν σε μια νύκτα. Το έργο του Δαμασκηνού όμως μόλις έχει ξεκινήσει. Σαφέστατα η ελληνορθόδοξη εκκλησία πρέπει να στελεχωθεί σε μητροπολιτικό επίπεδο από την αφρόκρεμα των παπάδων που είναι έτοιμοι να δώσουν γη και ύδωρ στον κατακτητή. Αργότερα θα επιχειρήσει να συνάψει συμφωνία με την Τουρκία για την οικονομική βοήθεια της Ελλάδας που υποσιτίζονταν και το καταφέρνει με την αγορά μερικών τόνων ψειριασμένου μπομποτάλευρου για ένα υπέρογκο ποσό σε ελληνικό χρυσάφι, από την γειτονική Τουρκία. Μέσω και του Ερυθρού Σταυρού, η εκκλησία αναλαμβάνει την διάθεση της βοήθειας και τότε ο όργιο ξεκινά. Το αλεύρι πωλείται στους τελωνειακούς, που με την σειρά τους το πουλάν στους μαυραγορίτες που με την σειρά τους το πουλάν στο ελληνικό λαό. Έτσι ο ελληνικός λαός συνεχίζει να υποφέρει και να βυθίζεται στην πείνα και την φτώχεια. Άλλωστε η συμφωνία του Δαμασκηνού με τους Γερμανούς για την βοήθεια δεν γίνεται με φιλολαϊκά συναισθήματα. «Κινδυνεύουμε να παραδοθούμε στον κομμουνισμό αν δεν λύσουμε το πρόβλημα» τονίζει ο Δαμασκηνός σε τηλεγράφημά του στην Γερμανική διοίκηση.

Ας δούμε τώρα μερικά από τα θεάρεστα στελέχη της ελληνορθόδοξου εκκλησίας που διορίστηκαν ή έδρασαν κατά την περίοδο της Κατοχής…(Πηγές: Αγύρτες και κλέφτες στην εξουσία, Θέμος Κορνάρος. Υλικό και ντοκουμέντα Λεωνίδα Χρηστάκη)
Μητροπολίτης Μεσολογγίου Ιερόθεος
Το 1944 κόντρα σε κάθε διαμαρτυρία ανοίγει τον τάφο του προκατόχου του και με μεταφορικά μέσα Γερμανών μεταφέρει τα κόκκαλά του σε κενοτάφιο αφού πρώτα κλέψει την ποιμαντορική ράβδο και το εγκόλπιό του. Ο δημοσιογράφος Θέμος Κορνάρος που το 1945 θα φέρει το θέμα στην δημοσιότητα κατηγορείται για κομμουνισμό και στέλνεται στην Μακρόνησο. Ο Ιερόθεος στο δικαστήριο ισχυρίζεται ότι τον τάφο τον άνοιξε γιατί ο προκάτοχός του τον επισκέπτονταν στον ύπνο του και του έλεγε ότι δεν αισθάνονταν άνετα με τα δύο αυτά σκεύη που είχαν θέση πίσω στην εκκλησία. Το ίδιο έτος ο Ιερόθεος πουλάει τα άλευρα της αρχιεπισκοπής στον πρόεδρο του Ερυθρού Σταυρού και αργότερα στον λαό του Μεσολογγίου δηλώνει ότι τα έκλεψαν. Σε μεταγωγή του για λειτουργία στο Αιτωλικό λιθοβολείται από τον κόσμο και εξαπολύει την γερμανική του φρουρά να διαλύσει το πλήθος. Ο Ιερόθεος είχε όμως και καλούς φίλους. Ιστορικά έχουν μείνει τα γλέντια που παρέθεσε στον Ιταλό στρατηγό Καζάλε Ματζάνι ενώ δίπλα στην αρχιεπισκοπή εδράζονταν οι φυλακές των πατριωτών. Ο Ιερόθεος επίσης είναι και ο υπαίτιος του «ξυρίσματος» του παπά Κωνσταντίνου Βαλή, που συνέβαλε τα μέγιστα στην ΕΑΜική αντίσταση εκτελώντας απίθανες αποστολές και άθλους πατριωτισμού. Και η λίστα εγκλημάτων του είναι ακόμα μεγάλη. Η μητρόπολη Μεσολογγίου συντάσσει καταλόγους για τους ναζί με τα ύποπτα στοιχεία. Παράλληλα ο Ιερόθεος δημιουργεί την οργάνωση Εθνικός Συναγερμός που στελεχώνεται με γκεσταπίτες, ληστές μέλη των Ταγμάτων Ασφαλείας κτλ και έχει ως κύριο στόχο της την καταπολέμηση του ΕΛΑΣ. Η οργάνωση αυτή επιβιώνει έως και τον εμφύλιο όπου δρα ως παρακρατικό αντικομουνιστικό απόσπασμα. Δεν είναι τυχαίο ότι η γερμανική διοίκηση το 1943 μοίρασε κάποια κίτρινα φυλλάδια τα οποία έγραφαν μεταξύ άλλων: « Ο αγών του γερμανικού στρατού εναντίον των ανταρτών και των αποτυφλωμένων συνενόχων του, ηυλογήθη  υπό του σεβασμιότατου Μητροπολίτου Ιερόθεου…»

Ιερέας Σπύρος Καραβιάς
Ιερέας του χωριού Σπολάιτα και έμμισθος γκεσταπίτης μέλος της οργάνωσης Εθνικός Συναγερμός.  
Ιερέας του χωριού Δοκίμιο
Ληστής, χαφιές και φασίστας πρώτης κατηγορίας. Λειτουργούσε με το αυτόματο κρεμασμένο στο στήθος.
Ιερέας Σπύρος Παπαθανασίου
Τιμητικός λοχαγός των Ταγμάτων Ασφαλείας με το παιδί του εθελοντή στον γερμανικό στρατό.
Ιερέας Γιάννης Παπαποστόλου
Πράκτορας στων ναζί στο Παναιτώλιο. Όταν τον αποκαλύφθηκε από το ΕΑΜ κινδύνευσε και έφυγε για το Αγρίνιο. Τα πράγματά του μετέφεραν εκεί γερμανικά αυτοκίνητα. Τρεις ημέρες μετά βοηθά στην οργάνωση επιδρομής των Γερμανών στο Παναιτώλιο. Συλλαμβάνονται 28 πατριώτες και εκτελούνται σε άγνωστη τοποθεσία
Ηγούμενος της μονής Αγγελοκάστρου Θεόφιλος  
Διορισμένος από τον μητροπολίτη Ιερόθεο και δεξί του χέρι. Πούλησε την εκκλησιαστική περιουσία της μονής σε ντόπιο τσοπάνο με τον οποίο είχε έχθρα λόγω της σχέσης του με την κόρη του. Αργότερα διορίζεται επόπτης ιερέων και μοναστηριών. Σε αυτή την θέση καταληστεύει επιβάλλοντας φόρο τα γειτονικά μοναστήρια. Το χειμώνα του 1944 διαφθείρει κορίτσι 17 ετών και το κλέβει μεταφέροντάς το στο Αιτωλικό. Η σιωπή της οικογένειας εξαγοράζεται από τον Ιερόθεο. Τον Μάρτη του 1944 επιτίθεται σε δεύτερο κορίτσι μικρής ηλικίας. Τον δέρνουν και αιτιολογεί την πράξη του ως τεστ αρετής. Ο Θεόφιλος αργότερα στελεχώνει και την Χ.

Μητροπολίτης Φιλάρετος
Για τον Φιλάρετο δεν έχει γράψει ο Κορνάρος, είπαν όμως και έγραψαν άλλοι πολλοί. Ο Φιλάρετος επέστρεψε στην Ελλάδα το 1928 από τις ΗΠΑ, όπου είχε φύγει ως μετανάστης. Η βασιλοφροσύνη του στα χρόνια της Κατοχής τον κάνει να νομίζει ότι είναι πρίγκιπας γράφει στην Ελευθεροτυπία το 1998 ο Κώστας Μπέης. Ο Φιλάρετος επί Κατοχής κεραυνοβολούσε από άμβωνα. Φοβέριζε με την υπέργεια εξουσία του τους κομουνιστές, ενώ έφθανε στο σημείο να κηρύττει ότι οι κατακτητές είναι πολύ πιο άνθρωποι από αυτούς. Η δράση του που στην κατοχή αφορά το αντιπατριωτικό και φιλοναζιστικό κήρυγμα, λαμβάνει γιγάντιες διαστάσεις κατά την μεταγωγή του στην Μακρόνησο. Εκεί βρίσκεται σε εντεταλμένη θέση δίπλα σε βασανιστές των ΑΜ (αφού η Μακρόνησος ήταν στην επικράτειά του) για να δει και να δηλώσει τα παρακάτω «Στην Μακρόνησο συντελείται θεάρεστο έργο εθνικής αναγέννησης». Οι ναζί αφέντες του τώρα έχουν αλλάξει αλλά η γραμμή είναι ίδια. Γράφει στον Ριζοσπάστη η Μ. Κυριακίδου: «Στις 29-10-48 μας επισκέφθηκε ο επίσκοπος Κυκλάδων, Φιλάρετος, με το βοηθό τους αρχιμανδρίτη Κορνάρο. Επετέθηκε στους κρατούμενους εντελώς ανοιχτά. Είπε: «’Η θ’ αλλάξετε μυαλό, ή θα περάνετε – ο κομμουνισμός έσβησε». Και παρακάτω: «Αν έρθει ο κομμουνισμός στην Ελλάδα, εγώ πρώτος θα γίνω κομμουνιστής». Μας αποκάλεσε Σλάβους, εγκληματίες και μας κάλεσε να μετανοήσουμε ειλικρινά και έμπραχτα, αλλιώς θα ρημάξουμε στις φυλακές κλπ, κλπ». Ο επίσκοπος Φιλάρετος, ο πατήρ Προκόπιος, ο αρχιμανδρίτης Κορνάρος, οι θρησκευτικοί επισκέπτες μας, ούτε και αυτοί δεν ήλθαν ποτέ σ’ αυτό τον άξενο βράχο, κοντά μας, με λίγο ενδιαφέρον πραγματικό, με πόνο ή συμπάθεια στους συνανθρώπους τους. Δε μας είπαν ούτε δύο λόγια «παρηγορίας», τίποτε το ανθρωπιστικό, το χριστιανικό. Μόνο με τις επιθέσεις τους, την επίθεση των άλλων, κάναν τον πόνο μας πιο βαθύ και ολοκλήρωναν το μαρτύριό μας….».

Μητροπολίτης Σπυρίδωνας Ιωαννίνων
Με επιστολή του στον ελληνικό λαό, την περίοδο της γερμανικής κατοχής. Προτρέπει την άμεση υποταγή και συνεργασία των Ελλήνων με τους Γερμανούς. Η επιστολή συνεχίζει προτρέποντας το ποίμνιο να μην υποβοηθά ή υποθάλπει τους αντάρτες γιατί η δράση τους οδηγεί σε ολοκαυτώματα. Η λογική φυσικά πίσω από αυτό είναι ότι οι Γερμανοί δεν φταίνε κατ’ ουσίαν αλλά οι κακοί πατριώτες.
(Πηγή: Hagen Flaischer, Στέμμα και Σβάστικα)
Μητροπολίτης Κωνσταντίνος Σερρών
 Αντικομουνιστής με εντεταλμένη θέση ενάντια στον ΕΛΑΣ και το ΕΑΜ. Οι σχέσεις του με το βουλγαρικό στρατό κατοχής αναφέρονται από τον Θέμο Κορνάρο ως παράδειγμα προς αποφυγήν.

Μητροπολίτης Θες/νίκης Ευλόγιος

Αντικομουνιστής, που κεραύνωνε την δράση του ΕΑΜ και του ΕΛΑΣ. Υπήρξε άνθρωπος δραστήριος με στενές σχέσης με την ΕΕΕ (Εθνική Ένωσης Ελλάδας) και προέτρεπε συχνά το ποίμνιο του να μην παραβαίνει τους γερμανικούς νόμους και να μην βοηθά τους αντάρτες. Ίσως το μεγαλύτερο έγκλημά του αποτελεί η παντελής σιγή του για την μεταγωγή, τον βασανισμό και την εκτέλεση των χιλιάδων εβραίων της Θεσσαλονίκης. Στην επικράτειά του ανθούσε το παζάρι Εβραίων που οι διάφοροι κτηνάνθρωποι πουλούσαν στους Γερμανούς για μια λίρα το κεφάλι. Ο Ευλόγιος σίγησε και με την σιγή του συναίνεσε..
Ιερέας και ναζί
Ιερέας και αλλά στελέχη της κυβέρνησης Τσολάκογλου σε ναζιστική εκδήλωση στην Ακρόπολη
Ιερέας συνοδεύει την φιλοναζιστική ομάδα του Πούλου
Η επιστολή του Σπυρίδωνα στον λαό



14 σχόλια:

  1. Xaιρεται..
    θελω να ρωτησω για εναν παπα τον Γεωργιο Σκρεκα..Στο ιντερνετ κυκλοφορει το ΙΔΙΟ κειμενο σχετικα με τον θανατο του(δολοφονηθηκε υπο των ληστοσυμμοριτων)!!!
    Εχετε/ξερετε καποια στοιχεια για το συμβαν?
    Πολυ θα ηθελα να μαθω και την "αλλη" αληθεια,αυτη των "ληστοσυμμοριτων",μιας και στην συντριπτικη τους πλειοψηφια αυτες οι αληθειες ειναι και οι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ!
    (τελευταια εμφανιση του κειμενου εδω:-->http://armada-koursaros.blogspot.com/2011/06/1947.html)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. θα σας πω μερικά πράγματα που βρήκαμε με μια πρόχειρη ματιά στο αρχειακό μας υλικό γιατί το θέμα μας κέντρισε την περιέργεια.

    Ο Θανάσης Ίτσιος που ήταν παπάς του ΕΑΜ και μετά του ΔΣΕ αιχμαλωτίσθηκε στα τέλη του 1946 μαζί με τον αδερφό του Κώστα από τις κυβερνητικές δυνάμεις. Κατάγονταν και οι δύο από την Μεγάρχη Τρικάλων και εκτελέστηκαν τους πρώτους μήνες του 1947 από έκτακτο στρατιωτικό δικαστήριο. Τώρα πως προκύπτει ότι η γυναίκα του παπά προσέτρεξε στον Ίτσιο για την σύλληψη του άνδρα της δεν κατάλαβα. Τις πληροφορίες αυτές τις έχουμε από το παράρτημα της ΠΕΑΕΑ Τρικάλων. Οι εκτελέσεις στα Τρίκαλα γίνονταν στην περιοχή νταμάρια τόσο από τους Γερμανούς όσο και μετέπειτα από τα στρατοδικεία.

    Επιπροσθέτως κανείς πρέπει να αναλογιστεί και αυτό: Στην περιοχή των Τρικάλων και γενικότερα της βορείου Ελλάδας, το 1947 βρίσκονταν σε εξέλιξη του σχέδιο του ΕΣ με την επωνυμία Τέρμινους. Αυτό από μόνο του σημαίνει ότι εξαιτίας των μεγάλων δυνάμεων του ΕΣ στην περιοχή οι αντάρτες ήταν αναγκασμένοι να μετακινούνται διαρκώς και να δίνουν μάχες την μια μετά την άλλη. Ακόμα και αν δεχτούμε ότι ο ΔΣΕ άλλη δουλειά δεν είχε το 1947 από το να σταυρώνει παπάδες, πρέπει να αναλογιστούμε ότι ένα τμήμα του δεν είχε την χρονική πολυτέλεια να ασχολείται με βασανιστήρια.

    Εν τέλει θα ήθελα να προσθέσω κάτι πάνω σε αυτό όλο το θέμα. Από ότι είδα κανένας από όσους αναφέρουν το εν λόγο περιστατικό δεν έχει βάλει πηγή . Άρα η αλήθεια είναι κάτι σχετικό.


    Ευχαριστούμε

    ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευχαριστω για την απαντηση..Ημουν σιγουρος οτι κατι δεν κολαγε σε αυτη την προπαγανδα,αλλα δεν ηξερα τι!
    Οποιοδηποτε παραπανω στοιχειο θα ηταν ευχης εργο να το μοιραζοσασταν μαζι μας
    Εχω μια ερωτηση: Μπορειτε να βρειτε στοιχεια σχετικα με τον θανατο ενος ανταρτη? ειναι μελος της οικογενειας μας και χαθηκε σε καποια μαχη στην Πελοπονησο.Δυστυχως δεν μπορουμε να βρουμε ποτε ή που
    Εχετε τον χρονο ή τα στοιχεια για να κανετε κατι τετοιο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πιστεύω πως ναι και θα ήθελα πολύ να σας βοηθήσω. Παρακαλώ παραθέστε μου ότι γνωρίζετε για αυτόν είτε υπό μορφή σχολίου είτε στο email aastenu@gmail.com.

    Θα χαρώ να το ψάξω

    ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχετικά με το σχόλιο σας που αφορά τον Γλέζο και που για άγνωστο λόγο δεν εμφανίζεται παρά το ότι το δημοσίευσα έχω να πω τα παρακάτω

    1) Για τον Χρύσανθο και εγώ γράφω πως υπήρξε σωστός με το να μην δεχτεί να ορκίσει τους Γερμανούς "πράξη ηρωική για την εποχή " γράφω αν και επιλέξατε να μην το αναφέρετε.

    2) Για τον Δαμασκηνό τα στοιχεία μου είναι ατράνταχτα, δεν βλέπω να τα ανατρέπετε πουθενά. Αλήθεια τι ξέρετε για το Κουρτουλούς? Τι ξέρετε για τον Λούβαρη και τον Σβαρτς?

    3) Από ότι είδατε αναφέρω ονόματα υψηλόβαθμων ιερέων και με λεπτομέρειες τις πράξεις τους . Διαφωνείτε ? Γράφει κάτι ο Γλέζος για αυτούς? Πιστεύετε δηλαδή ότι ένα στέλεχος σαν τον Γλέζο τα ήξερε όλα?

    4) Ο Κοκκινος Φάκελος έχει αφιέρωμα και για τους αντιστασιακούς ιερείς και ιερώμενους, το έχετε δει αυτό? το έχετε διαβάσει ? Μήπως τελικά αυτό που ισχύει για την εκκλησία είναι ότι τα κεφάλια της συνεργάζονταν ανοιχτά ενώ οι φτωχοί ιερείς ήταν με το μέρος του λαού ?

    5) ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΝΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΜΕ ΜΙΣΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΜΙΑ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΩΣ ΑΝΗΘΗΚΟ! ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΤΟ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ, ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΑΚΩΝ ΙΕΡΕΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΠΡΟΤΡΕΨΤΕ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕς ΣΑΣ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΝ ΣΥΜΠΟΕΡΑΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΚΚΙΝΟ ΦΑΚΕΛΟ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. γραφω σχετικα με το σχολιο στο phorum.gr

    εχω γραψει σημερα 30-7 τα ακολουθα

    εαν θελετε διευκρινιστε τι εννοειτε...

    εχω αντιγραψει και με αμεση παραπομπη το αρθρο απο τον Κοκκινο Φακελο, και την αναφορα απο το scribd με αμεση παραπομπη παλι...

    εαν στο copy-paste ξεχασα καμια παραγραφο ειναι καθαρο λαθος..

    παλι εαν τιθεται θεμα παρερμηνευσης, αφου εχω βαλει τις αμεσες παραπομπες αυτοι που εχουν περισσοτερο μυαλο απο εμενα θα το εχουν δει...

    φιλικα και ευχαριστω για την παρεμβαση..


    προς αποφυγη παρεξηγησης ...ειστε ο OBERON στα σχολια του Κοκινου Φακελου σωστα;;

    κινγστονιαν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αυτα που δεν θεωρώ ηθικά σωστά είναι να τοποθετούνται εσκεμμένα τμήματα του άρθρου και όχι όλο το άρθρο. Εάν κανείς γράψει μια ολόκληρη παράγραφο και απομονώσουμε 3 λέξεις ξεχωρα απο αυτήν το νόημα αλλοιώνεται. Αυτό έιναι ηθικά λάθος.

    επίσης δεν γενίκευσα για ΟΛΟΥΣ τους ιερείς αλλά για τα κεφάλια της εκκλησίας και πιστέψτε με για τους παπούληδες της φτωχολογιάς ίσχυαν άλλα δεδομένα κατά την κατοχή..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ο πάπα Ιτσιος ήταν ένας πολύ καλός άνθρωπος και ήταν λέγεται κομμουνιστής...Ο πάπα Σκρεκας ήταν ένας ρουφιανος ,αλλά με πονηρό τρόπο κατεδιδε ανθρώπους και δη χωριανους του..Ουσιαστικά επιδίωκε να τα έχει καλά και με τους δύο αντιμαχόμενους και να μπορεί να λειτουργεί μόνο αυτός στην Μεγαρχη ..Για όλες αυτές του τις πονηριες τον έπιασαν οι κομμουνιστές και τον σκότωσαν στο όρος Κοζιακας ..Η Μεγαρχη βρίσκεται σχεδόν στους πρόποδες του όρους αυτού...Αρχηγός και καπετάνιος του Εαμ ήταν συγγενικό μου προσωπο ,ο οποίος δεν πρόλαβε να σταματήσει τους συντρόφους του στη δολοφονία του πάπα..Ο πάπα Ιτσιος ήταν τελείως αθώος και μόλις μαθεύτηκε η είδηση του θανατου του Σκρεκα ,οι Σκρεκαιοι κατευθύνθηκαν προς το σπίτι του,όπου τον χτύπησαν και νομίζω τον δολοφόνησαν οι ίδιοι... Αυτό το έκαναν ως αντίποινα για τον ρουφιανο πάπα...Οι Σκρεκαιοι είναι το μεγαλύτερο σόι στην Μεγαρχη..ο πάπα Ιτσιος ήταν τελείως αθώος και πλήρωσε με τη ζωή του για το έγκλημα κάποιων άλλων..Ο καπετάν Φαρμάκης για αυτό δεν ήθελε να τον σκοτώσουν διότι μετά στοχοποιηθηκαν και άλλοι ακόμη αθώοι.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. mia diorthosi...o farmakis den eixe titlo "kapetaniou" ayto to ematha apo atomo pou zouse ekeini tin epoxi sto xorio kai mou eipe pos o farmakis itane aytos pou paredose ton papaskreka stous antartes!
      to oti o farmakis efyge stin palia sovietiki enosi amesos meta tin ektelesi tou papaskreka deixnei enan vathmo enoxis mallon!prin apo merika xronia epestrepse ellada kai pethane edo apo oso ematha kai sunexizo na psaxno...

      Διαγραφή
  9. ΚΑΛΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΑΛΛΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΜΕ ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΑΚΟΥΣ ΙΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ! ΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΗΤΑΝ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΜΑΡΩΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΑΡΝΗΘΗΚΕ ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΟ ΣΤΡΑΤΟ ΚΑΤΟΧΗΣ ΕΚΔΙΩΧΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΜΟΤΗΝΗ ΚΑΙ ΕΠΕΣΤΡΕΨΕ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ! ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΙΕΡΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΜΟΤΗΝΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΡΟΔΟΠΗΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΥΠΟΣΤΕΙ ΒΑΣΑΝΙΣΤΗΡΙΑ Η ΣΦΑΓΙΑΣΘΗΚΑΝ ΕΠΕΙΔΗ ΑΡΝΗΘΗΚΑΝ ΝΑ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΟΥΝ ΤΙΣ ΕΝΟΡΙΕΣ ΤΟΥΣ Η ΝΑ ΤΕΛΕΣΟΥΝ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΑ ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύχομαι ολόψυχα καλή δύναμη στην προσπάθεια του μπλογκ να συλλέξει πληροφορίες και σχετικό υλικό. όταν, όμως, αναφερόμαστε σε ιστορικά γεγονότα, οφείλουμε να ανατρέχουμε σε όλων των πλευρών τις πηγές, όπως επίσης και να τις αναφέρουμε. εν προκειμένω, δεν βλέπω να πληρούνται αυτές οι προϋποθέσεις τις ιστοριογραφίας. αντίθετα, επί έχω ασχοληθεί με το ζήτημα επισταμένως, επιτρέψτε μου να διαπιστώσω την ύπαρξη αδιασταύρωτων πληροφοριών, με προφανή διατύπωσή τους, προς υποστήριξη ιδεολογικών τοποθετήσεων.

      Διαγραφή
  10. Σαφέστατα υπήρξαν παπάδες και μητροπολίτες συνεργάτες των Γερμανών. Αλλά όποιος θέλει να γράψει "ιστορικά" σημειώματα όπως αυτό, θα πρέπει ν' ανατρέχει σε ιστορικά στοιχεία και να μη μηδενίζει την πραγματικότητα.Π.χ. στην Κρήτη έχουμε δεκάδες περιπτώσεις παπάδων και μοναχών που συμμετείχαν ενεργά στην Αντίσταση και εκτελέστηκαν ή βασανίστηκαν γι' αυτό. Επίσης με βάση το βιβλίο του Ψαλίδα "Συνεργασία και Ανυπακοή" υπήρξαν περίπου 3000 κληρικοί ενταγμένοι στο ΕΑΜ, επειδή το ΕΑΜ δεν είχε αρνητική στάση αρχικά ενάντια στην Εκκλησία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολλάκις έχουμε αναφερθεί στους φωτισμένους κληρικούς που στάθηκαν δίπλα στον λαό κατά την Εθνική Αντίσταση. Η αναφορά σας για τους 3000 κληρικούς επικυρώνει τα όσα έχουμε πει για αυτό το θέμα. ΌΜΩΣ: Η Εκκλησία ως θεσμός του αστικού κράτους υπήρξε σαφέστατα ενάντια στο ΕΑΜ και οι υψηλόβαθμοι κληρικοί με ελάχιστες φωτεινές εξαιρέσεις το ίδιο.

      Διαγραφή
  11. https://youtu.be/hojZHF7LfTc από το 41΄16" και μετα

    ΑπάντησηΔιαγραφή