"Οταν ο λαός βρίσκεται μπροστά στον κίνδυνο της τυραννίας διαλέγει ή τις αλυσίδες ή τα όπλα"

"Οταν ο λαός βρίσκεται μπροστά στον κίνδυνο της τυραννίας διαλέγει ή τις αλυσίδες ή τα όπλα"

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα, 8 Μαΐου 2017

Μια άγνωστη φωτογραφία


Στον διαδικτυακό τόπο "Υπάτη- Σχόλια- Ιστορία- Αναφορές" έκανε την εμφάνισή της η παρακάτω φωτογραφία, αναρτημένη προφανώς από κάποιο τοπικό ή οικογενειακό αρχείο:




Η φωτογραφία έχει ληφθεί το 1948, σύμφωνα με το διαχειριστή του ιστοτόπου και απεικονίζει άνδρα σε φορείο τοποθετημένο μπροστά από ψηφιδωτό με τα αρχικά ΕΒΧ, ενώ τέσσερις άνδρες τον κοιτούν όρθιοι. Ο διαχειριστής του μπλογκ δεν γνωρίζει άλλες σχετικές πληροφορίες. Θα επιχειρήσουμε μια απόπειρα ερμηνείας της φωτογραφίας.

Τα αρχικά ΕΒΧ αντιστοιχούν στο "Ελληνική Βασιλική Χωροφυλακή" και πιθανότατα η φωτογραφία έχει ληφθεί κάπου κοντά στο κτίριο που στέγαζε τον σταθμό της στην Υπάτη. Οι τέσσερις άνδρες δεν φέρουν ενιαία στολή που να παραπέμπει σε κάποιο στρατιωτικό σώμα. Δύο εξ αυτών φορούν δίκοχο, ενώ ο πρώτος από τα δεξιά πηλίκιο, πιθανότατα της Χωροφυλακής. Αν και δεν φαίνεται οπλισμός στη φωτογραφία και οι τέσσερις άνδρες φορούν τελαμώνα που πιθανόν αποτελεί μέρος πολεμικής εξάρτισης. Από τον ρουχισμό τους αποκλείουμε την περίπτωση να είναι αντάρτες του ΔΣΕ. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να πρόκειται για ΜΑΥ-ΜΑΔ, παρακρατικούς ή Εθνοφύλακες. 

Το σώμα στο φορείο φαίνεται να έχει τα μάτια του κλειστά και μάλλον είναι νεκρός ή τραυματίας. Φαίνεται πως φορά στρατιωτικό χιτώνιο, παντελόνι και άρβυλα, ενώ το χιτώνιο στο στήθος του είναι ανοιχτό. 

Υπόθεση πρώτη: Πιθανολογούμε πως πρόκειται για φωτογραφία έκθεσης νεκρού διωκόμενου αντάρτη, από ΜΑΥ-ΜΑΔ, Εθνοφύλακες ή μέλη κάποιας παρακρατικής συμμορίας της περιοχής. Η πόζα της φωτογραφίας δεν δικαιολογεί την περίπτωση να πρόκειται για κάποιο τραυματία σύντροφο των εικονιζομένων, αφού το λογικό θα ήταν να του παρέχουν πρώτες βοήθειες. Η επιλογή του να εικονίζεται στη φωτογραφία και το ακρώνυμο ΕΒΧ, οδηγεί τη σκέψη στο ότι  ο νεκρός εκτίθεται δίπλα του για να υπονοηθεί η πολιτική ταυτότητα των διωκτών του. 

Υπόθεση δεύτερη: Ενδέχεται η φωτογραφία να απεικονίζει νεκρό μέλος της ομάδας των τεσσάρων ανδρών που λήφθηκε ως τελευταία αναμνηστική φωτογραφία, κάτι που συνηθίζονταν εκείνη την εποχή, σε ορισμένες περιοχές της χώρας. Σε αυτή την περίπτωση, ο νεκρός τοποθετήθηκε δίπλα στο ακρώνυμο της Χωροφυλακής είτε επειδή ανήκε σε αυτή, είτε ως ένδειξη της θυσίας του. 

Εάν γνωρίζετε κάτι για τη φωτογραφία παρακαλώ επικοινωνήστε αφήνοντας σχόλιο.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου