"Οταν ο λαός βρίσκεται μπροστά στον κίνδυνο της τυραννίας διαλέγει ή τις αλυσίδες ή τα όπλα"

"Οταν ο λαός βρίσκεται μπροστά στον κίνδυνο της τυραννίας διαλέγει ή τις αλυσίδες ή τα όπλα"

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη, 22 Αυγούστου 2012

Καστανόφυτο - το χωριό των ανταρτών

Περνώντας από τον κατάφυτο Γράμμο, ο επισκέπτης θα συναντήσει στον δρόμο του το μικρό αλλά όμορφο χωριό Περιβόλι, με την δροσερή του κρήνη. Μερικά λεπτά αργότερα θα μπει στο ιστορικό και εξίσου όμορφο Καστανόφυτο. Το χωριό με την πλούσια ιστορία και τους όμορφους ανθρώπους.

Το Καστανόφυτο, χωριό με έντονο σλαβομακεδονικό στοιχείο, βρίσκεται χτισμένο στην πλαγιά των βουνών σε χώρο με φυσική κάλυψη από επιδρομείς. Κατά την περίοδο της Κατοχής εντάχθηκε σχεδόν στο σύνολό του στο πλευρό του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ προσφέροντας τα μέγιστα στον βωμό της ελευθερίας. Οι κάτοικοί του, θερμοί και φιλόξενοι, μας δείχνουν με υπερηφάνεια το χωριό τους. "Τα περισσότερα σπίτια τα χρησιμοποιούσε ο ΕΛΑΣ. Όλοι σχεδόν ήταν αντάρτες εδώ." Μας δείχνουν το σπίτι της διοίκησης του κλιμακίου του ΕΛΑΣ που στάθμευε στο χωριό. "Εδώ στον κάτω όροφο, οι αντάρτες είχαν τα εφόδια και τις λίρες τους. Εδώ έρχονταν οι αντάρτες και γίνονταν ο ανεφοδιασμός. Όταν έρχονταν οι Γερμανοί ανέβαιναν ξανά στα βουνά" Μας δείχνουν ένα γύρω τις ράχες. "Στον εμφύλιο έχει πέσει πολλή σφαίρα και οβίδα σε αυτά τα βουνά."

Πράγματι το Καστανόφυτο, υπήρξε έδρα του Δημοκρατικού Στρατού στο διάστημα 1946-1947, και είναι στην όμορφή του πλατειούλα που η διοίκηση του Δημοκρατικού Στρατού δέχθηκε την διακρατική επιτροπή ειρήνης του ΟΗΕ που επισκέφθηκε τον Γράμμο μετά από την διεθνή κατακραυγή του ελληνικού μοναρχοφασιστικού κράτους και τις έντονες παρεμβάσεις της ΕΣΣΔ.

Οι κάτοικοι του χωριού μας οδηγούν στο σχολείο του χωριού που στεγάζει το λαογραφικό τους μουσείο. Ένα μουσείο που στηρίζει την ύπαρξή του αποκλειστικά και μόνο στην διάθεση και τον αγώνα των κατοίκων, που το έστησαν και το συντηρούν μόνοι τους. Εκεί μας περιμένει μια έκπληξη. Το μουσείο όχι μόνο στεγάζει μια πλήρη έκθεση λαογραφίας, αλλά διαθέτει ένα πληρέστατο φωτογραφικό αρχείο από το 1930 μέχρι και σήμερα. Ανάμεσα στις φωτογραφίες του θα βρούμε έναν μικρό θησαυρό. Ένα ταμπλό αφιερωμένο στους εξόριστους της Μακρονήσου από το χωριό αλλά και φωτογραφίες με την αποστολή του ΟΗΕ και τους αντάρτες που δεν είναι γνωστές στα μεγάλα ελληνικά ιστορικά αρχεία.

Φεύγοντας δεν μπορούμε να μην γράψουμε τα καλύτερα λόγια στο βιβλίο επισκεπτών του μουσείου τόσο για την προσπάθεια που συντελείται εκεί, όσο και για την ευγένεια και την φιλοξενία των κατοίκων του, που παλεύουν μέσα σε αντίξοες συνθήκες κρατικής εγκατάλειψης και πολιτικής διαπλοκής ( Οι δημοτικοί φορείς απροκάλυπτα προσπαθούν να επιβάλλουν ανεμογεννήτριες στην κορυφογραμμή του χωριού παρά την διαφωνία των κατοίκων και επιχειρώντας να καταπατήσουν τις περιουσίες τους) να διατηρήσουν το παρελθόν και τις αξίες τους.


Ευχαριστούμε θερμά τις οικογένειες Δημητριάδη και Μπελόπουλου


Η πλατεία στην είσοδο του χωριού 

Άποψη του χωριού 

Η εκκλησία του χωριού με την σκεπαστή της λόντζα. 

Το σπίτι του χωριού που εδράζονταν η διοίκηση του ΕΛΑΣ και αργότερα του  ΔΣΕ. Στο υπόγειό του και το ισόγειο βρίσκονταν τα εφόδια των ανταρτών 

Ένα από τα παλιά σπίτια του χωριού 

Η πλατειούλα του χωριού. Εδώ μάθαμε, έγινε η πρώτη υποδοχή της αντιπροσωπείας του ΟΗΕ από τον Δημοκρατικό Στρατό 

Το σχολείο του Καστανόφυτου που στεγάζει το λαογραφικό μουσείο και το φωτογραφικό αρχείο του χωριού. Το ίδιο το κτίριο αποτέλεσε χώρο εργασιών του κλιμακίου του ΟΗΕ και κτίριο της διοίκησης του Δημοκρατικού Στρατού.  


Το φωτογραφικό αρχείο του Μουσείου, έργο και καμάρι των κατοίκων

Τμήμα του λαογραφικού μουσείου

Η έκθεση απολιθωμάτων του μουσείου 



Από το φωτογραφικό αρχείο του Μουσείου του Καστανόφυτου 


Μακρονησιώτες φαντάροι από το Καστανόφυτο 

Μακρονησιώτες φαντάροι από το Καστανόφυτο φωτογραφίζονται  σε άδεια 

Άποψη του ΑΕΤΟ Μακρονήσου από το αρχείο Καστανόφυτου

Εκδήλωση στο ΑΕΤΟ Μακρονήσου από το αρχείο Καστανόφυτου

Μακρονησιώτης φαντάρος από το Καστανόφυτο φωτογραφίζεται σε άδεια 

Μακρονησιώτες φαντάροι από το Καστανόφυτο φωτογραφίζονται  στην Μακρόνησο

Μακρονησιώτες φαντάροι από το Καστανόφυτο φωτογραφίζονται  στην Μακρόνησο


O Aχιλλέας Παπαϊωάννου έφιππος. Η φωτογραφία έχει ληφθεί το 1947. Ο Παπαϊωάννου διετέλεσε  διοικητής του 1ου Τάγματος ανταρτών του αρχηγείου Βαίου - Γράμμου 

Η αντάρτισσα του ΔΣΕ Κυράτσα Πέτρου 

Η αντάρτισσα του ΔΣΕ Όλγα Αδαμίδου 

Εμφυλιακή φωτογραφία. Εικονίζεται κάτοικος του Καστανόφυτου με  αυτόματο τόμσον και κράνος  αγγλικού  τύπου. Προκειται μάλλον για στρατιώτη έφιππου σώματος του ΕΣ

Η πρώτη ομάδα ανταρτισσών του Γράμμου φωτογραφίζεται στο Καστανόφυτο , Οκτώβρης 1946
Καθιστές από αριστερά: Νίκη Ζησιάδου, Όλγα Άφκου, Χριστίνα Στεργίου, Παπούρα Πηνελόπη, Παπούρα Θωμαή
Όρθιοι από αριστερά: Λευτερία Γουρζανοπούλου, Μάχη Τεμέλκου, Αχιλλέας Παπαϊωάννου, Θεοδώρα Σκόρνου, Ανθούλα Ράδου, Όλγα Καραλή, Νίκος Παπαδόπουλος 

(Η φωτογραφία παρατίθεται από το ΑΣΚΙ σε καλύτερη ποιότητα) Αντάρτες φωτογραφίζονται στο Καστανόφυτο δίπλα στο κτίριο του σχολείου. Η φωτογραφία έχει ληφθεί  τον Μάρτιο του 1947 με αφορμή την επίσκεψη του ΟΗΕ
Καθιστές από αριστερά:    Θεοδώρα Σκόρνου,  Μάχη Τεμέλκου,   Όλγα Άφκου
Όρθιοι από αριστερά: Φαρτσάλας,  Παπούρα Πηνελόπη, Ευδοξία Ζησιάδου, Νίκη Ζησιάδου

Μάρτιος 1947, άφιξη του ΟΗΕ στο Καστανόφυτο. Πρώτη σειρά από αριστερά:  Ο  Σέρβος εκπρόσωπος, ο Βούλγαρος, ο Πολωνός, ο Ρώσος, ο Γιώργος Γιαννούλης, ο Αλβανός εκπρόσωπος, ο δεύτερος Ρώσος εκπρόσωπος, ο επιτελής του ΔΣΕ Βασιλείου. Πίσω στο κέντρο ο Αχιλλέας Παπαιωάννου και άλλοι αντάρτες και ανταποκριτές.

Μάρτιος 1947, άφιξη του ΟΗΕ στο Καστανόφυτο. Στην πρώτη σειρά από αριστερά, ο Ρώσος εκπρόσωπος, Αλβανός δημοσιογράφος,  Ρώσος εκπρόσωπος και ο Ρώσος διερμηνέας. Στο βάθος αντάρτισσες και κάτοικοι του χωριού τραγουδούν. 

Μάρτιος 1947, άφιξη του ΟΗΕ στο Καστανόφυτο. Οι επιτελείς του ΔΣΕ. Από αριστερά: Αχιλλέας Παπαϊωάννου, Γιώργος Γιαννούλης και ο Νίκος Βασιλείου  

Μάρτιος 1947, άφιξη του ΟΗΕ στο Καστανόφυτο . Αντάρτες και κάτοικοι του χωριού σε χορευτική εκδήλωση μπροστά στο δημοτικό σχολέιο 

Μάρτιος 1947, άφιξη του ΟΗΕ στο Καστανόφυτο. Από αριστερά, ο Αλβανός δημοσιογράφος, ο  Ρώσος εκπρόσωπος, ο Ρώσος διερμηνέας, ο δεύτερος Ρώσος εκπρόσωπος, ο Αμερικάνος ρεπόρτερ Kramer με το λευκό γούνινο παλτό. 

Μάρτιος 1947, άφιξη του ΟΗΕ στο Καστανόφυτο. Aπό αριστερά: Γιώργος Γιαννούλης, η εκπρόσωπος της Αγγλίας, ο εκπρόσωπος των ΗΠΑ, ο εκπρόσωπος της Νέας Ζηλανδίας, ο εκπρόσωπος της Αυστραλίας, ο εκπρόσωπος της ΕΣΣΔ και κάτοικος του χωριού. 

Μάρτιος 1947, άφιξη του ΟΗΕ στο Καστανόφυτο.  Όρθιοι μπροστά από αριστερά:  Ηλίας Γιαννακέρης  Αριστείδης Παπαζήσης , Κουνέλας, Πηνελόπη, Δημήτρης Μίσιος, Π. Κλειούσης, Ν. Μίσιος,
Καθιστοί από αριστερά: Λάζος, Λάζος, Δ Βλάχος, Σουκαλόπουλος
Όρθιοι πίσω από αριστερά: άγνωστος, Μάνθος, άγνωστος, Σ. Τσούγκας, Μανολάκης, Σ. Κωνσταντινίδης, Νίκος Κουνέλας 

13 σχόλια:

  1. Αγαπητό Block,
    Αισθάνομαι την ανάγκη να σας γράψω ανοιχτά και δημόσια αυτό το σχόλιο, για να εκφράσω κάποια πράγματα που βρίσκονται στα χείλια και στην ψυχή των συγχωριανών μου, χωρίς βεβαίως να περιμένω από σας απάντηση.
    1. Το Καστανόφυτο, χωριό με έντονο σλαβομακεδονικό στοιχείο Το Καστανόφυτο ήταν και είναι Ελληνικό χωριό και έδωσε μάχες για να παραμείνει Ελληνικό. «Μάχη του Καστανοφύτου στις 8 Μαΐου του 1906 στην οποία σκοτώθηκαν αρκετοί συγχωριανοί μου και τους οποίους τιμούμε κάθε χρόνο. Υπάρχει και μνημείο δίπλα στην πλατεία στην είσοδο του χωριού.

    2. Εμφυλιακή φωτογραφία. Εικονίζεται κάτοικος του Καστανόφυτου με αυτόματο τόμσον και κράνος αγγλικού τύπου. Πρόκειται είτε για παρακρατικό, είτε για μέλος των ΜΑΥ-ΜΑΔ είτε για στρατιώτη έφιππου σώματος του ΕΣ Για την φωτογραφία που δημοσιεύετε θα σας παρακαλούσα να διαγράψετε τα σχόλια σας και να αναφέρετε μόνο το στρατιώτη έφιππου σώματος του ΕΣ

    Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας και σας εύχομαι κάθε επιτυχία στην προσπάθεια που ξεκινήσατε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αν και η λεζάντα που βάλαμε δεν προσβάλλει αλλά μάλλον υποθέτει για την ιδιότητα του ατόμου που εικονίζεται. Την αλλάξαμε για να μην δυσαρεστήσουμε κανέναν.

    Για το θέμα του σλαβομακεδονικού στοιχείου θα επιμείνουμε όμως αφού είναι μια ιστορική πραγματικότητα.

    Οι Σλαβομακεδόνες υπήρξαν ως φύλο απόγονοι των Σλάβων που εγκαταστάθηκαν στα όρια της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας και τους οποίους η δυναστεία των Μακεδόνων τους χρησιμοποίησε σαν συνοριοφύλακες στις λεγόμενες "Σλαβινείες". Αποτελούν λοιπόν, αρχαίο φύλο της περιοχής και φυσικά όχι λιγότερο Έλληνες από όσο νοούνται οι Βλάχοι, οι Αρβανίτες, οι Ηπειρώτες, οι Σουλιώτες, οι Ρουμελιώτες κτλ.

    Ο φυλετικός προσδιορισμός κακώς διαχωρίζεται από τον εθνικό. Το Σλαβομακεδονικό στοιχείο αγωνίστηκε σε πάμπολλες περιστάσεις για εθνική ανεξαρτησία και αποτέλεσε ένα από τα πιο προοδευτικά στοιχεία του ελληνικού φυλετικού ψηφιδωτού.

    Αν το καλοσκευτείτε η δημοσίευσή μας σας τιμά με τον τοπικό φυλετικό προσδιορισμό και δεν διαχωρίζει τίποτα το εθνικό ή αντεθνικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ποιός σας έδωσε το δικαίωμα να χαρακτηρίζεται σλάβους τους κατοίκους ενός χωριού που με θυσίες και με αίμα έχουν αποδείξει την αγάπη τους για την Ελλάδα? Ο όρος σλαβομακεδόνας είναι για τους κατοίκους τους Καστανόφυτου "φυλετικός προσδιορισμός"? Αν εσείς προσωπικά αισθάνεσται σλάβος με γειά σας και χαρά σας. Δεν έχετε κανένα δικαίωμα να γενικέυετε τις προσωπικές σας αντιλήψεις και να προσβάλετε την υπερηφάνια μιας ολόκληρης περιοχής. Σχόλια και χαρακτηρισμούς αυτού του τύπου καλά θα κάνετε να τα περιορίζετε στα πλαίσια του οικογενειακού σας περιβάλλοντος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητέ κύριε/κυρία

    Ο όρος σλαβομακεδόνας αναφέρεται στην φυλετική καταγωγή και το τοπικό ιδίωμα, τα ήθη και τα έθιμα της περιοχής και όχι στην ιδιότητα του πατριώτη ή του Έλληνα πολίτη. Αυτό δεν έχετε καταλάβει.

    Ορισμένοι από εμάς κατάγονται από την Βοιωτία και είναι Αρβανίτες. Η γιαγιάδες μας μιλούσα αρβανίτικα. Αυτό τι σημαίνει δηλαδή ότι δεν θεωρούμε τους εαυτούς μας Έλληνες πολίτες? Η Ελλάδα είναι διάσπαρτη με διάφορα φύλα με τα δικά τους τοπικά έθιμα και χαρακτηριστικά. Μην διαβάζετε ψυχροπολεμική προπαγάνδα και ακροδεξιά έντυπα.

    Σλάβος = Φύλο που εγκαταστάθηκε στην Μακεδονία στα βυζαντινά χρόνια στις λεγόμενες "Σλαβινίες". Το φύλο ενσωματώθηκε στη βυζαντινή αυτοκρατορία

    Σλαβομακεδόνες = Σλαβικό φύλο της Μακεδονίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο όρος Σλαβομακεδόνες κατά τον καθηγητή Σπυρίδωνα Σφέτα δημιουργήθηκε από το ΔΣΕ μέσα στα πλαίσια της εξισορρόπησης των τότε Γιουγκοσλαβικών και βουλγαρικών συμφερόντων. Ιδέ Σλαβόφωνοι στην Βικιπαίδεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το σωστό είναι Σκλαβήνες και το λανθασμένο σλαβομακεδόνες ως γενικός όρος που δημιουργήθηκε από το ΔΣΕ δηλ. το 1946. Άρα σύμφωνα με τα παραπάνω πρέπει να γράψετε Σλαβόφωνοι όπως συμβίωναν κατά τη διάρκεια της τουρκοκρατίας. Κατά τη διάρκεια του εμφυλίου και μετέπειτα διαχωρίστηκαν σε σλαβομακεδόνες και σλαβοφώνους της ελληνικής Μακεδονίας. Σλαβομακεδόνες είναι εκείνοι που υιοθετούν πρακτικές της σκοπιανής κατεύθυνσης, όπως άλλοτε υπήρχαν βουλγαρίζοντες και Γκραικομάνοι. Οι εντός του ελληνικού χώρου είναι απλά σλαβόφωνοι και όχι σλαβομακεδόνες.

      Διαγραφή
  7. ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΠΑΡΑΠΑΝΩ.
    ''''Η γιαγιάδες μας μιλούσα αρβανίτικα. Αυτό τι σημαίνει δηλαδή ότι δεν θεωρούμε τους εαυτούς μας Έλληνες πολίτες?

    Κακως καταρχήν συνδεεις την εννοια του ελληνα με αυτή του ΄΄Έλληνα πολιτη'' .Καμια σχεση προφανως .

    Δευτερον διγλωσσοι Ελληνες υπήρχανε και εντος του αλβανικου κρατους .

    Αυτοπροσδιοριζονταν ως Ελληνες .

    Δεν αλλαξανε την πιστη τους όπως οι Σκιπεταροι.

    Πολεμάγανε ενανντιων των Αλβανων επιδρομεων.Βλεπε ορλωφικα και 1821 .

    Κατεβήκανε στη νοτια Ελλαδα το 1821 και πολεμήσανε με τους υπολοιπους Ελληνες εναντιων Τουρκων , Αλβανων και Αιγυπτιων.

    Εμειναν στην ιστορια με την ονομασια Χορμοβιτες γιατι κατογανταν από γειτονικα του Χορμοβου χωρια .Αν διαβασεις τα απομνημονευματα του Μακρυγιαννη θα μαθεις και για το ποσο Ελληνες ηταν .

    Το 1914 πολεμήσανε με τους λοιπους [αμιγως] ελληνοφωνους βορεοηπειρωτες εναντια στην ενταξη της περιοχης τους στο αλβανικο κρατος .

    Ως χριστιανοι εχουν ονόματα χριστιανικα και επωνυμα ειτε ελληνικα [ Γιωργου Παπαγιαννη ] ειτε αλβανικα [πχ Πριφτης ]
    Ο πρωθυπουργος της Αυτομης πολιτειας της βορειου Ηπειρου Ο Χρηστάκης Ζωγράφος ηταν από τα μερη εκεινα .
    Όπως και ο αρχηγος τους Δουλης . Από διγλωσσα χωρια της Αλβανιας .
    Τα οποια λογω της διγλωσσίας τους [σημερα εχει καταληξει σχεδόν αποκλειστικα αλβανοφωνια ] δεν τα ενεταξε κανεαν καθεστως [ κομμουνιστικο η μη ] εντος της μειονοτικης ζωνης των 99 αμιγως ελληνοφωνων χωριων αφου κατά τη γνωμη των αλβανικων κυβερνήσεως
    '''για να μιλανε και τις δυο γλωσσες αρα δεν είναι Ελληνες '''' .
    Προσεχε λοιπον ναμην ταυτιζεσε με τις αλβανικες κυβερνησεις γιατι δεν είναι καθολου ξακουστες για την δημοκρατικο του φρόνημα και τον σεβασμο των μειονοτήτων .

    Και παραξενεύομαι .
    Εχεις προγονους αρβανιτες που απλα αισθανοντε ''''Ελληνες πολιτες'''.Πρωτη φορα τα ακουω αυτό .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αν το καλοσκευτείτε η δημοσίευσή μας σας τιμά με τον τοπικό φυλετικό προσδιορισμό και δεν διαχωρίζει τίποτα το εθνικό ή αντεθνικό.

    ΠΑΝΤΩΣ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΚΑΤΙ ΥΠΟΨΙΝ ΣΟΥ.
    ΟΤΙ Ο ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΓΜΑΤΑ ΙΕΡΑ .
    ΟΤΑΝ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕ ΑΙΜΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΧΡΗΜΑ [ ΒΛΕΠΕ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΠΟΥ ΔΙΝΕΙ ΧΡΗΜΑΤΑ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝ ΠΟΜΑΚΟ ΔΗΛΩΝΕΙ ΤΟΥΡΚΟΣ ] .
    ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΜΑΛΙΣΤΑ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΕΔΕΙΞΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΤΟΣΟ ΣΕ ΚΑΙΡΟ ΕΙΡΗΝΗΣ ΑΛΛΑ ΑΚΟΜΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΙΡΟ ΠΟΛΕΜΩΝ ΟΠΩΣ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΧΩΡΙΟ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΣΛΑΒΟΦΩΝΑ [ ΠΛΗΝ ΤΩΝ ΟΥΡΙΑΝΙΟΤΟΞΙΤΩΝ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΠΑΝΤΑ ΗΤΑΝ ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ ΚΑΘ ΟΜΟΛΟΓΙΑΝ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΣΕ ΕΙΡΗΝΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΛΕΜΟ , ΚΑΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΤΟ ΓΥΡΙΣΑΝΕ ΣΤΟ '''ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ''' ΛΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΟΙ ΤΗΣ ΒΕΡΟΙΑΣ Η ΤΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΗΤΑΝ ΚΑΤΙ ''ΑΛΛΟ'' ]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεδομένης της πανσπερμίας του ανθρώπινου είδους, κάθε φυλετική συζήτηση χάνει το νόημά της. Μιλάμε λοιπόν για κουλτούρα και παράδοση. Τώρα η "ελληνικότητα" δεν είναι τίτλος που μπορούμε να τον θέσουμε κάτω από το τάδε ή το δείνα κριτήριο. Αν με το συγκεκριμένο άρθρο στενοχώρησε λόγω της ενδεχομένως κακής χρήσης της γλώσσας, δεν ήταν αυτές οι προθέσεις μας. Στη Μακεδονία και τη Θράκη γνωρίσαμε ζεστούς, φιλόξενους ανθρώπους που έχουν τη δική τους τοπολαλιά. Είναι κοντινή στα σλαβικά της βυζαντινής αυτοκρατορίας. Δεν διαθέτω στατιστικά στοιχεία αλλά πιστεύω πως νιώθουν Έλληνες. Τώρα τα περί μακεδονικού ζητήματος του Εμφυλίου χρήζουν άλλης ανάλυσης που θα γίνει σε νέο μας άρθρο.

      Με το άρθρο μας αυτό πάντως επιχειρήσαμε να αναδείξουμε τον ταξικό αγώνα τους στο πλευρό του λαϊκού κινήματος, σε μια κορύφωση της ταξικής πάλης στην Ελλάδα.

      Τέλος, στο πλαίσιο της ιδεολογίας μας, που αγκαλιάζει και τον όρο διεθνισμός δεν διαχωρίζουμε λαούς με βάση τη γλώσσα, τον πολιτισμό και την κουλτούρα. Διαχωρίζουμε με βάση της τάξη και άρα διαχωρίζουμε σε λαό και αστική τάξη.

      Διαγραφή
  9. Αν με το συγκεκριμένο άρθρο στενοχώρησε λόγω της ενδεχομένως κακής χρήσης της γλώσσας, δεν ήταν αυτές οι προθέσεις μας.

    XAIΡΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΟΥ.
    ΑΛΛΑ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΟΤΙ Ο ΕΤΕΡΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ''ΣΛΑΒΟΜΑΚΕΔΟΝΕΣ''' ΕΙΝΑΙ ΑΔΟΚΙΜΟΣ ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΥΣ ΚΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ.
    Α] ΔΕΝ ΤΟΝ ΥΟΘΕΤΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΟΙ [ Ο ΤΡΜΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΟΙ ΑΛΛΟΙ ΙΣΩΣ ]
    Β]ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΤΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ ΠΟΥ ΗΤΑΝ 99 ΤΑ ΕΚΑΤΟ ΜΕ ΤΗ ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΕΞΑΡΧΕΙΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΟΙΚΙΩΘΕΛΩΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΒΙΑΣ ΟΠΩΣ ΣΥΝΕΒΗ ΣΕ ΑΡΚΕΤΑ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ.ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΟΛΕΜΑΓΑΝΕ ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΟΠΩΣ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΕΛΑΝΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ''ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑ'' ΑΛΛΑ ΠΟΛΕΜΗΣΑΝΕ ΝΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΟΠΩΣ ΣΟΥ ΕΓΡΑΨΕ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ .
    Γ] ΓΙΑΤΙ Ο ΟΡΟΣ ΑΥΤΟΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ Ο '''ΕΑΜΟΒΟΥΛΓΑΡΟΙ'' ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΟΝΑΡΧΟΦΑΣΙΣΜΣΟ ΓΙΑ ΝΑ ΧΤΥΠΗΘΟΥΝ ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΑΥΤΑ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΓΙΑΤΙ ΗΤΑΝ ΕΑΜΟΚΡΑΤΟΥΜΕΝΑ.
    ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ Η ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΑΥΤΗ ΕΧΕΙ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ ΔΕΙΝΑ ΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η καταγωγή μου δεν είναι από την περιοχή και συγχωρέστε με αν δεν γνωρίζω τα συναισθήματα που προκαλεί ο όρος. Θα ήθελα να μου πείτε παρεμπιπτόντως με ποιον όρο αυτοπροσδιορίζονται οι ίδιοι

      Ξαναλέω: Σε καμιά περίπτωση δεν θα θέλαμε να θίξουμε τους κατοίκους και ειδικά τους υπέροχους ανθρώπους του Καστανόφυτου

      Διαγραφή
  10. Μην ανησυχεις .
    Κατανοητο αυτό που λες.
    Ουτε εγω στο εγραψα για να σου κανω '''παρατηρηση'''.
    Απλα σου ειπα τη γνωμη μου και τη γνωμη των κατοικων λογω του βεβαρημενου παρελθοντος των περιοχων εκεινων .
    Γιατι οπως μου ελεγε και ο παππους μου [ στον εθνικο στρατο από το 46 ω το 49 με καταγωγή από χωριο αμιγως ελληνοφωνο της μακεδονιας ] '''εμεις στη Μακεδονια τα τραβηξαμε όλα'' .
    Ποσο μαλλον καποιος που ηταν στον ΔΣΕ και μαλιστα από χωριο διγλωσσο όπως το παραπανω .

    Γενικα παντως αυτοπροσδιοριζοντε ως ''ντοπιοι''.

    Χωρις να στερουν τον προσδιορισμο αυτό από τους αμιγως ελληνοφωνους των νοτιοτερων περιοχων.
    Χωρις να ''μονοπολουν το ονομα ''Μακεδονες'' μονο για την παρτυ τους και να τον στερουν από τους αμιγως ελληνοφωνους των νοτιων περιοχων [οπωσ κανουν οι ''Μακεδονε΄ς'' του Τρεμοπουλου , πρωην Βουλγαροι νυν Μακεδόνες ].
    Και ως Ελληνες , όχι με την εννοια του εννοια '''Ελληνα πολιτη'' αλλα με την κανονικη εννοια χωρις να υπονοηται καποιου είδους εθνικισμος προαφανως .

    Και με τα περισσοτερα εξ αυτων των χωριων να είναι με τους ελληνες κα όχι με τους βουλγαρους τα πολύ παλια χρονια.
    Είναι αυτοι που οι βουλγαροι [συμπεριλαμβανομενων και των περισσοτερων κατοικων των Σκοπιων που ηταν εξαρχικοι ] αποκαλούσανε ως ''γκραικομαν''' [ δηλαδή φανατικοι ελληνες ] .

    Βεβαια ας σημαιωθει κατι πολύ σημαντικο , ότι υπήρχανε γραικομανοι που διωχθηκαν ως ''ΕΑΜΟΒΟΥΓΛΑΡΟΙ'' . και ''κομιταζηδες βουλγαρομακεδονες '' που επειδή γινανε '''εθνικόφρονες''' δεν διωχθηκανε από τα καθεστωτα τα μεταπολεμικα της δεξιας.
    Εξαιρέσεις στο κανονα βεβαια , αλλα δειχνουν την πολυπλοκοτητα του ζητήματος .

    ΑπάντησηΔιαγραφή