Στο μικρό αυτό μας αφιέρωμα θα σας παρουσιάσουμε τρία τρικάκια των εκλογών του 1945 και του δημοψηφίσματος του 1946, όλα από αστικά κόμματα. Όπως εύκολα μπορεί να δει κανείς οι δύο πόλοι πολιτικής προπαγάνδας που εμφανίζονται και στα τρία τρικ είναι οι εξής:
1) Εθνικισμός: Η στολή του τσολιά, η ισχυρή και ευημερούσα Ελλάδα συνιστούν τα χαρακτηριστικά του εθνικισμού στην πολιτική προπαγάνδα και των τριών τρικ. Η αστική τάξη στοχεύει στην τόνωση του εθνικού αισθήματος μετά την καταστροφή του Β' Παγκοσμίου ως πόλο απομάκρυνσης από τις κοινωνικοανατρεπτικές ιδέες του ΕΑΜ και του ΚΚΕ, αλλά και ως φαινομενική απάντηση στα τεράστια οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα της εποχής.
2) Αντικομμουνισμός- Αντισλαυισμός: Ο αντικομμουνισμός την περίοδο αυτή στοχεύει στην ταύτιση του αριστερού και προοδευτικού κινήματος της χώρας με την Βουλγαρία και την Γιουκοσλαβία. Η ταύτιση αυτή επιχειρεί να συδαυλίσει το αίσθημα της κατοχής και να εγείρει συναισθήματα τρόμου με ελατήριο τις εμπειρίες του 1941-1944. Μεγάλος οδηγός της αναβίωσης του αντικομμουνισμου αποτελεί για την εποχή η προπαγάνδα του Ιωάννη Μεταξά.
|
Γενικολογία, αοριστία και εθνικισμός. Προσέξτε την λεζάντα: Καταστράφηκαν όχι από την κατοχή αλλά από τους δημοκράτες και τους σοσιαλιστές (ΕΑΜ-ΚΚΕ) |
|
Η ευημερία που παρουσιάζεται με τον λαικό άνθρωπο ως εργάτη του χωραφιού και της βιομηχανίας και η αλλόγιστη ανεξήγητη καταστροφολογία που συνδέεται με το ΚΚ... |
|
Ο εθνικός ήρωας - τσολιάς που με οδηγό τον Βασιλιά τρομάζει τον κομμουνιστή και τον τερατόμορφο σλαύο |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου